30 Σεπ 2014

Ακριβότερα από αύριο τα εισιτήρια του ΟΑΣΘ!!!

Η τιμή αυξάνεται από 80 λεπτά σε 1 ευρώ για την απλή διαδρομή και από 90 λεπτά σε 1,20 για διπλή διαδρομή διάρκειας 70 λεπτών.

Κόβονται επίσης τα μεταμεσονύχτια δρομολόγια. Υπεραμύνθηκε των αποφάσεων ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ που μίλησε στο δημοτικό συμβούλιο. 

Το εισιτήριο ήταν καθηλωμένο εδώ και 5 χρόνια, είπε και χαρακτήρισε την αύξηση δίκαιη. Προανήγγειλε την καθιέρωση από του χρόνου ενιαίου εισιτήριου με τιμή από 1 έως και 1 ευρώ και 10 λεπτά, χωρίς να δώσει διευκρινίσεις. Υποστήριξε πως το κόστος για τα μεταμεσονύχτια δρομολόγια που κόβονται ανέρχεται στα 2,6 εκ. ευρώ. Δεσμεύθηκε πάντως πως μέσα στο επόμενο 10ήμερο θα καταθέσει πρόταση για την επαναφορά κάποιων δρομολογίων. 

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ απέκρουσε τις κατηγορίες ότι ενώ τα εισιτήρια αυξάνονται, τα μερίσματα μένουν άθικτα. Είπε πως μειώθηκαν κατά 2,5%.


Η συζήτηση έγινε εκτός ημερησίας διάταξης 

Εκτός ημερησίας διάταξης συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο για το ζήτημα του ΟΑΣΘ. 

Προσκεκλημένος του δήμου ήταν ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χρήστος Στεφανίδης ο οποίος στην αρχική του τοποθέτηση αντέκρουσε όλες τις κατηγορίες για τον Οργανισμό ενώ υποσχέθηκε μέσα στο επόμενο δεκαήμερο να στείλει τις προτάσεις του στον δήμο σχετικά με τα κομμένα νυχτερινά δρομολόγια.

Για τις αυξήσεις στα εισιτήρια υποστήριξε ότι του χρόνου θα εισηγηθεί την δημιουργία κοινού εισιτηρίου της τάξεως του 1 – 1,10 ευρώ.

Ειδικότερα, ο κ. Στεφανίδης μίλησε για «άνευ λόγου κατηγορίες». Για την κακοδιαχείριση σημείωσε πως «εδώ και δέκα χρόνια, ο ΟΑΣΘ όχι μόνο δεν είχε ελλείμματα αλλά πλεονάσματα, ύψους 17 εκ ευρώ, τα οποία μοιράστηκαν 40% εργαζόμενους- 40% μετόχους - 20% δημόσιο. Που την βρίσκουν την κακοδιαχείριση;». Πρόσθεσε πως όλες οι αποφάσεις «είναι επικυρωμένες από τον Άρειο Πάγο και με την σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε ΥΠΟΙΚ»

«Η πολιτεία φώναζε τον ΟΑΣΘ και έκανε ανανεώσεις την συμφωνίας. Θα μπορούσαν να γίνουν διεθνείς διαγωνισμοί» συμπλήρωσε.

Παράλληλα ο κ. Στεφανίδης σημείωσε ότι τα χρέη του δημοσίου στον ΟΑΣΘ έφτασαν τα 135 εκ ευρώ το 2009, σχολιάζοντας πως «είναι οριστικές, τελεσίδικες και αμετάκλητες οι αποφάσεις της διαιτησίας».

Για το πόρισμα που φέρνει τις αυξήσεις στα εισιτήρια και τα κομμένα νυχτερινά δρομολόγια είπε ότι το όφελος του δημοσίου «είναι 190 εκ ευρώ μέχρι το 2017»

Χαρακτήρισε «ζημιογόνες» τις περιοχές του Λαγκαδά σχολιάζοντας πως «Αν δεν τις έδινε το ΚΤΕΛ στον ΟΑΣΘ, θα είχε κλείσει το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης».

Για τις κατηγορίες ότι την ώρα που από το 2009 έχει διπλασιαστεί η τιμή του εισιτηρίου για τον ΟΑΣΘ, τα μερίσματα των μετόχων είναι απείραχτα, υποστήριξε ότι είναι λάθος καθώς έχουν μειώνονται κατά 2,5%. Για το μετοχολόγιο κάλεσε τον οποιονδήποτε να το ζητήσει. «Δεν φοβόμαστε να το δώσουμε το μετοχολόγιο».

Ο ΟΑΣΘ μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Στεφανίση, απασχολεί 2440 εργαζόμενοι, αμειβόμενοι με επιχειρησιακή σύμβαση που δεν επηρεάζεται από τους μνημονιακούς νόμους.

Για την αύξηση του εισιτηρίου κατά 25% από 1ης Οκτωβρίου ο κ. Στεφανίδης σημείωσε ότι ήταν «καθηλωμένο για 5 χρόνια την ώρα που οι δαπάνες ανέβαιναν, άρα το εισιτήριο δεν μπορούσε να παραμένει σταθερό». Ενημέρωσε πως το νέο κόμιστρο θα εφαρμοστεί για ένα χρόνο και ο ίδιος είναι διατεθειμένος να προτείνει ένα κοινό εισιτήριο στο 1-1,10 ευρώ.

Έκανε παράλληλα ειδική αναφορά στο ζήτημα με τις προπληρωμένες κάρτες διαδρομής και στους 40.000 πολίτες που είναι κάτοχοι αυτών. Στάθηκε στην μείωση της αξίας της ετήσιας κάρτα από τα 320 ευρώ σε 270 και στην θέσπιση της 6μηνιαίας κάρτας που δεν υπήρχε.

Για τα κομμένα δρομολόγια σημείωσε ότι το κόστος λειτουργίας των λεωφορείων από τις 12 το βράδυ μέχρι τις 5 το πρωί είναι 2,6 εκ ευρώ. «Στην Αθήνα με 5 μέσα, μέχρι τις 23:00 δουλεύουν» αντέτεινε ο κ. Στεφανίδης. Δεσμεύτηκε να αυξηθούν τα δρομολόγια του 78Ν (αεροδρόμιο) και μέσα στις επόμενες μέρες να καταθέσει τις προτάσεις του στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης. Δεν θέλησε να απαντήσει με ακρίβεια στην πρόταση του Σταύρου Καλαφάτη να διεκδικήσει στην Βουλή το ποσό των 2 εκ ευρώ έτσι ώστε να ξεκινήσουν τουλάχιστον νυχτερινά δρομολόγια στις βασικές γραμμές.

Παράλληλα ο κ. Στεφανίδης σημείωσε ότι είναι θετικός στην υπογραφή μνημονίου συνεργασίας με τον δήμο που θα περιλαμβάνει τα θέματα στεγάστρων, λεωφορειολορίδων και γενικότερης καλής λειτουργίας των συγκοινωνιών στα όρια του κάθε δήμου.

Ο κ. Στεφανίδης ερωτώμενος από τον Γ. Ρακκά για τα μηχανήματα μέσα στα λεωφορεία που δεν βγάζει ρέστα, έδωσε δίκιο στον δημοτικό σύμβουλο για το γεγονός δικαιολογούμενος πως όταν πάρθηκαν τα μηχανήματα υπήρχαν κάποιες αναμονές έχοντας πλέον την πρόθεση ο Οργανισμός να τα καταργήσει.

Τέλος αίσθηση έκανε η στάση του Γιάννη Μπουτάρη για ένα ζήτημα που καίει την πόλη. Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης δεν θέλησε να κάνει καμία τοποθέτηση για το θέμα υποστηρίζοντας απλά ότι «η υποχρέωση του δήμου ήταν να φωνάξει τον ΟΑΣΘ και να μας πει τι γίνεται, να μην τα διαβάζουμε στις εφημερίδες»

πηγή: rthess.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.