25 Οκτ 2014

Τα ΜΜΕ ανακαλύπτουν τις νταλίκες

Τα επαναλαμβανόμενα συμβάντα με πρωταγωνιστές νταλίκες στους εθνικούς δρόμους και παραδρόμους απασχόλησαν τα ΜΜΕ που  ανέδειξαν διάφορες πτυχές του προβλήματος, όπως η κακή συντήρηση των αυτοκινήτων σαν συνέπεια της οικονομικής κρίσης, (δείτε σχετικό βίντεο από τις ειδήσεις του STAR στις 22/10 ΕΔΩ) και οι συνθήκες εργασίας των επαγγελματιών οδηγών φορτηγών αυτοκινήτων, η συμπεριφορά τους στο δρόμο, οι εντολές της εργοδοσίας τους, οι έλεγχοι της τροχαίας, τα πρόστιμα και τα ΚΤΕΟ  κ.α. (εκπομπή ΑΥΤΟΨΙΑ- ΘΗΡΙΑ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ με τον Α. Σρόιτερ στον ALPHA στις 23/10, δείτε την ΕΔΩ).


Φαίνεται ότι τελικά ότι η πραγματικότητα δεν είναι τόσο ρόδινη όσο μας την περιέγραφαν μέχρι χθές και η τάση μείωσης των τροχαίων συγκρούσεων (ευθέως ανάλογη με την μείωση τη κυκλοφορίας) κρέμεται σε μια λεπτή κλωστή. Έχουμε από καιρό επισημάνει ότι τόσο η κακή συντήρηση των οχημάτων, όσο και η όλο και μεγαλύτερη επιδίωξη των εργοδοτών για εντατικοποίηση της εργασίας των επαγγελματιών οδηγών (με παντελή αδιαφορία για την τήρηση του ΚΟΚ) μαζί με το πλήθος των προβλημάτων που απασχολούν το μυαλό κάθε χρήστη του δικτύου της κυκλοφορίας (όλα αυτά άμεσα σχετιζόμενα με την κρίση που βιώνουμε), αποτελούν ένα εκρηκτικό μείγμα που καμιά αισιοδοξία δεν επιτρέπει.

Εξακολουθεί πάντως να μας εντυπωσιάζει το πως οι “αρμόδιοι” εξακολουθούν να τηρούν σιγή γύρω από το θέμα. Και καλά το ρεπορτάζ του STAR είναι λιγότερο από 2 λεπτά, το ξεπερνάς “έτσι”…αλλά η ΑΥΤΟΨΙΑ είναι 1 ώρα και 20 λεπτά με σοβαρότατες επώνυμες καταγγελίες. Πιθανόν οι “αρμόδιοι” κοιμόταν την ώρα που προβλήθηκε για να ξυπνήσουν νωρίς να πάνε να πάρουν τα απαραίτητα μέτρα για την οδική ασφάλεια.

Στο μεταξύ αναπάντητα εξακολουθουν να παραμένουν τα ερωτήματα που έθεσε απο τις 6/10 το Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας μετά την πολύνεκρη σύγκρουση στην Εγνατία:

-Γιατί κυκλοφορούν Φορτηγά .Δ.Χ. στις εθνικές οδούς τα Σαββατοκύριακα, ενώ σε όλη την Ευρώπη, εκτός από συγκεκριμένες κατηγορίες, απαγορεύεται;

-Γιατί δεν υπάρχουν μικτά κλιμάκια για τον έλεγχο προβληματικών φορτηγών (κινητές πλάστιγγες για υπέρβαρο φορτίο, ΚΤΕΟ κ.λπ.);

-Για το συγκεκριμένο ατύχημα γιατί δεν υπήρχε σήμανση εκ μέρους της Εγνατίας Οδού με βανάκια που φέρουν προειδοποιητικά φώτα και με κορίνες;

-Γιατί δεν βρισκόταν η Τροχαία στο σημείο; Ο εργολάβος του έργου ποια μέτρα είχε πάρει για την εκτέλεση του έργου; Γιατί η Εγνατία Οδός, η Τροχαία και ο εργολάβος δεν έκαναν εκτροπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στον παράπλευρο δρόμο εφ’ όσον γνώριζαν ότι θα είχαν ολική διακοπή κυκλοφορίας για την επισκευή αυτού;

-Γιατί η Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.) δεν ήταν ελεύθερη από τα ΙΧ αυτοκίνητα, ώστε να υπάρχει διέξοδος διαφυγής για το φορτηγό με το πρόβλημα της υπερθέρμανσης των φρένων;   (ολόκληρη η ανακοίνωση: ΕΔΩ)

Είναι σημαντικό που έστω και τώρα δημοσιοποιούνται κάποια πράγματα από τα ΜΜΕ. Βέβαια από παντού και πάντα θα απουσιάζει κάτι βασικό. Ο απίστευτος αριθμός φορτηγών που υπάρχουν στην χώρα μας και που την κατατάσσει πρώτη στην Ευρώπη αν όχι στον κόσμο. Το γεγονός πως σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία ο αριθμός των Βαρέων Φορτηγών που κυκλοφορούν στην Ελλάδα είναι 1.305.243  δηλαδή 11.490 ανά 100.000 κατοίκους. (Περισσότερα: ΕΔΩ)




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.