Σύμφωνα με δημοσιεύματα πάλι έχουμε διάφορα διαδικαστικά-δικαστικά-διαφωνίες κλπ για την ιστορία του μετρό. Αυτά είναι πλέον πολύ βαρετά και χωρίς να γνωρίζει κανείς τι ακριβώς γίνεται πίσω από τις δηλώσεις και τις κατηγορίες. Για αυτό το λόγο θα ξανααναφερθούμε στο θέμα της εξέλιξης του μετρό όταν υπάρξει κάτι σαφές και καθοριστικό.
Ωστόσο, παράλληλα με το γαϊτανάκι όλο και κάτι γίνεται. Σύμφωνα με άρθρο του Φώτη Κουτσαμπάρη στη Μακεδονία έφθασαν 30 κυλιόμενες σκάλες από την Κίνα και ένας μίνι μετροπόντικάς! Οι 30 σκάλες αποτελούν τμήμα από τις 142 (!!!) που θα χρειαστούν συνολικά.
Ωστόσο, παράλληλα με το γαϊτανάκι όλο και κάτι γίνεται. Σύμφωνα με άρθρο του Φώτη Κουτσαμπάρη στη Μακεδονία έφθασαν 30 κυλιόμενες σκάλες από την Κίνα και ένας μίνι μετροπόντικάς! Οι 30 σκάλες αποτελούν τμήμα από τις 142 (!!!) που θα χρειαστούν συνολικά.
(οι πρώτες κυλιόμενες σκάλες που εγκαταστάθηκαν στον σταθμό Ευκλείδη)
Στο άρθρο αναφέρει:
Στη Θεσσαλονίκη κατέφθασαν 360 τόνοι κυλιόμενες σκάλες, οι οποίες θα αρχίσουν να εγκαθίστανται σε τρεις από τους 13 σταθμούς της βασικής γραμμής. Την ίδια ώρα, ήρθαν στη Θεσσαλονίκη και τα τμήματα ενός μίνι μετροπόντικα, ο οποίος θα χρησιμοποιηθεί για τις ανάγκες μετατόπισης αποχετευτικού δικτύου στη Βασιλίσσης Όλγας, στον πρώτο σταθμό της επέκτασης του μετρό προς την Καλαμαριά.
Πριν από λίγες ημέρες κατέφθασαν από την Κίνα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης 30 κυλιόμενες σκάλες, τοποθετημένες σε 60 κοντέινερ, όπου παρέμειναν μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία του εκτελωνισμού τους. Το βάρος της κάθε μίας σκάλας είναι από 10 έως 18 τόνους, ενώ συνολικά το βάρος του φορτίου έφθασε τους 360 τόνους. Στη συνέχεια μεταφέρθηκαν σε αποθήκες του μετρό, στην περιοχή του Καλοχωρίου, για να ελεγχθούν. Αφού διαπιστωθεί ότι δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα στην κατασκευή ή στο λειτουργικό τους σύστημα, θα μετακινηθούν και θα εγκατασταθούν σε τρεις σταθμούς του μετρό, στους σταθμούς Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πανεπιστήμιο και Φλέμινγκ. Από έξι σκάλες θα εγκατασταθούν στους σταθμούς Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός και Φλέμινγκ, ενώ οι υπόλοιπες 18 στο σταθμό Πανεπιστήμιο. Ο αριθμός που απαιτεί κάθε σταθμός εξαρτάται κατά κύριο λόγο από τα υπόγεια επίπεδα που διαθέτει. Όσο μεγαλύτερο είναι το βάθος του σταθμού, τόσο περισσότερες σκάλες απαιτεί. Σημειώνεται ότι στους 13 σταθμούς της βασικής γραμμής του μετρό, η οποία εκτείνεται από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία, πρόκειται να εγκατασταθούν συνολικά 142 κυλιόμενες σκάλες, με ύψος από 5,5 μέχρι 13 μέτρα.
Οι σκάλες, όπως ανέφεραν τεχνικοί του μετρό στη “ΜτΚ”, συμμορφώνονται πλήρως με τον τελευταίο ευρωπαϊκό κανονισμό, είναι βαρέος τύπου, κατάλληλες για εξωτερική τοποθέτηση. Αυτό ισχύει ακόμα και για τις εσωτερικές σκάλες, για λόγους μακροβιότητας και αξιοπιστίας. Πρόκειται δηλαδή για σκάλες που μπορούν να βραχούν, χωρίς να πάθουν τίποτα. Θα έχουν διατάξεις εξοικονόμησης ενέργειας με πιεζοηλεκτρικό μηχανισμό start - stop. Η λειτουργία τους θα επιτηρείται συνεχώς από σύστημα τηλεελέγχου (remote monitoring) με άμεση αναφορά σφαλμάτων ανά πάσα στιγμή. Θα έχουν τετραπλή εφεδρεία παροχής ρεύματος, ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη λειτουργία και σε περιπτώσεις αστοχίας είτε μίας από τις δύο κύριες παροχές της ΔΕΗ είτε των μετασχηματιστών τροφοδοσίας.
Ο ΜΙΝΙ ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΑΣ
Ο μίνι μετροπόντικας ή micro tbm όπως είναι η επιστημονική ονομασία του μηχανήματος ξεκίνησε να συναρμολογείται και αφού ολοκληρωθεί θα χρησιμοποιηθεί για να παρακαμφθεί ένα τμήμα αγωγού αποχέτευσης γύρω από το σταθμό Νομαρχία, τον πρώτο από τους σταθμούς της επέκτασης προς την Καλαμαριά. Ο μετροπόντικας τοποθετεί τα “δακτυλίδια” του αγωγού και τα δένει μεταξύ τους.
Οι υπεύθυνοι της Αττικό Μετρό επέλεξαν τη μέθοδο του μετροπόντικα και την υπόγεια παρέμβαση αντί να ανοίξουν όρυγμα, για να μην αναγκαστούν να διακόψουν την κίνηση των οχημάτων στη Βασιλίσσης Όλγας, στο ύψος των οδών Ιφιγένειας και Μιχαήλ Ψελλού, και ενταθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη. Στην περιοχή κατασκευάζονται σήμερα τρία φρεάτια εισόδου και εξόδου του μετροπόντικα, σε βάθος περίπου εννέα μέτρων για την κάθοδό του. Ο μετροπόντικας θα δουλεύει με τηλεχειριστήριο, ενώ οι εργασίες υπολογίζεται να διαρκέσουν δύο μήνες.
Ο αγωγός που θα παρακαμφθεί, σε μήκος περίπου διακοσίων μέτρων, είναι κεντρικός αποχετευτικός και η λειτουργία του επηρεάζεται από την κατασκευή του μετρό. Το νέο τμήμα του αγωγού που θα τοποθετηθεί στην παράκαμψη είναι διαμέτρου 1,20 μέτρων. Η κατασκευή του αγωγού πρόκειται να γίνει σε μικροσήραγγα, κάτι το οποίο απαιτεί και την κατασκευή τριών φρεατίων.
Το micro tbm αποτελείται από καμπίνα χειρισμού, κοπτική κεφαλή, πρέσα προώθησης και δίκτυο απομάκρυνσης και διαχωρισμού προϊόντων εκσκαφής. Η καμπίνα χειρισμού του μηχανήματος περιέχει όλα τα υδραυλικά συστήματα ισχύος που απαιτούνται για τη λειτουργία ολόκληρου του μηχανήματος, τον πίνακα με τα χειριστήρια ελέγχου και τέλος τον ηλεκτρονικό υπολογιστή λειτουργίας και ελέγχου πορείας. Η κατασκευή των μικροσηράγγων αποτελείται από δύο διακριτές φάσεις, τις προκαταρκτικές εργασίες και αυτή καθ’ αυτή την κατασκευή της μικροσήραγγας.
Το υπόλοιπο άρθρο στην ιστοσελίδα της Μακεδονίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.