11 Νοε 2014

Αγώνας για να κλείσουν οι τρύπες στους δρόμους της Κεντρικής Μακεδονίας

Αγώνα δρόμου για να καλύψει τις χρόνιες ελλείψεις συντήρησης στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο κάνει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, εν όψει και της χειμερινής περιόδου.

Πολλοί δρόμοι είναι κατεστραμμένοι και επικίνδυνοι, από φθορές, ελλιπή συντήρηση ή ακόμη και κακοτεχνίες, όπως έχει διαπιστώσει η Περιφέρεια, με αποτέλεσμα να γίνεται προσπάθεια επίσπευσης των εργολαβιών συντήρησης, διότι με τις βροχές τα προβλήματα θα επιδεινωθούν και τα συνεργεία δε θα μπορούν να δουλέψουν απρόσκοπτα.

Το εθνικό οδικό δίκτυο είναι σε καλύτερη κατάσταση και συντηρείται επαρκώς. Δεν ισχύει όμως το ίδιο για το επαρχιακό, ειδικά στην περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης, όπου οι φθορές (καθιζήσεις, λακκούβες κτλ.) εγκυμονούν πλέον κινδύνους ασφάλειας για τους μετακινούμενους.

Σημαντικά προβλήματα έχουν εντοπιστεί στο ορεινό δίκτυο της επαρχίας Λαγκαδά, στο δρόμο Θεσσαλονίκης – Περαίας και Περαίας – Ν. Μηχανιώνας, στο δρόμο Χορτιάτη – Αγ. Βασιλείου, όπως και στην περιοχή του δήμου Ωραιοκάστρου (Ωραιόκαστρο – Μελισσοχώρι, Ωραιόκαστρο – Νεοχωρούδα, Μονόλοφος – Πεντάλοφος).

Η Περιφέρεια προσπαθεί να εκδώσει την προκήρυξη για το διαγωνισμό συντήρησης του εθνικού οδικού δικτύου, αλλά και για την προμήθεια των εκχιονιστικών μηχανημάτων, μέχρι το τέλος του τρέχοντος μήνα, ώστε ο ανάδοχος να πιάσει δουλειά το Δεκέμβριο.

Επίσης, ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης, Στάθης Αβραμίδης σχεδιάζει να κάνει ευρεία σύσκεψη με τους χωρικούς αντιπεριφερειάρχες μέσα στην επόμενη εβδομάδα, ώστε να μπουν στο τραπέζι τα πιο επείγοντα προβλήματα στο οδικό δίκτυο και να γίνει ιεράρχηση των έργων.

Αυτό είναι απαιτούμενο, διότι έτσι κι αλλιώς τα κονδύλια είναι περιορισμένα και δεν αρκούν για να γίνουν οι απαιτούμενες επεμβάσεις παντού. Τα κονδύλια είναι και η αιτία που καθυστερούν οι διαγωνισμοί.

Όπως τόνισε ο κ. Αβραμίδης, η μείωση των κονδυλίων αγγίζει πλέον το 80%, δένοντας τα χέρια της Περιφέρειας.

Πρώτης προτεραιότητας πάντως είναι το οδικό δίκτυο στα ορεινά της επαρχίας Λαγκαδά, όπου οι καταστροφές είναι μεγάλες, συντήρηση δεν έχει γίνει τα τελευταία χρόνια και οι ανάγκες είναι άμεσες.

Σύμφωνα με τον κ. Αβραμίδη ο προϋπολογισμός της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για έργα οδοποιίας πριν από δυο χρόνια ήταν 26 εκ. ευρώ. Σήμερα το ποσό που διατίθεται είναι 6 εκ. ευρώ!
Ανάλογη μείωση υπάρχει και στα κονδύλια από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Πριν από δυο χρόνια η Περιφέρεια έπαιρνε 35 εκ. ευρώ και σήμερα το ποσό αυτό κυμαίνεται μεταξύ 7 και 10 εκ. ευρώ.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των αρμοδίων τεχνικών υπηρεσιών της Περιφέρειας για να γίνουν όλες οι απαιτούμενες παρεμβάσεις χρειάζονται περίπου 30 εκ. ευρώ…
Πρόκειται για δρόμους που δέχονται καθημερινά μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο και έχουν υποστεί σοβαρές ζημιές, (καθιζήσεις, λακκούβες κ.α).

πηγή: http://www.voria.gr/index.php?module=news&func=display&sid=200705

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.