29 Νοε 2014

ΔΙΚΤΥΟ ΣΗΜΕΙΩΝ ΑΝΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ ΜΕ ΚΑΘΑΡΑ ΚΑΥΣΙΜΑ

Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για καθαρά καύσιμα.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ψηφίσει μια οδηγία (29/10/14) που υποχρεώνει τις χώρες σε 6 χρόνια από τώρα να έχουν αναπτύξει δίκτυα τροφοδοσίας για ηλεκτρικά οχήματα ή φυσικού αερίου οχημάτων - για μερικές χώρες και υδρογόνου αλλά αυτό σε 11 χρόνια.



Ειδικά για τα ηλεκτρικά οχήματα η οδηγία λέει μεταξύ άλλων:

1.   Τα κράτη μέλη διασφαλίζουν, μέσω των εθνικών τους πλαισίων πολιτικής, ότι έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020 υπάρχει ικανός αριθμός σημείων επαναφόρτισης για το κοινό προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να κυκλοφορούν τουλάχιστον σε αστικές/προαστιακές και σε άλλες πυκνοκατοικημένες περιοχές και, εφόσον συντρέχει περίπτωση, εντός δικτύων που καθορίζουν τα κράτη μέλη. Ο αριθμός αυτών των σημείων επαναφόρτισης θα προσδιοριστεί λαμβάνοντας υπόψη, μεταξύ άλλων, τον αριθμό των ηλεκτρικών οχημάτων που εκτιμάται ότι θα είναι ταξινομημένα έως το τέλος του 2020, που ορίζεται στα εθνικά τους πλαίσια πολιτικής, καθώς και τις βέλτιστες πρακτικές και συστάσεις που εκδίδει η Επιτροπή. Εφόσον απαιτείται, θα λαμβάνονται υπόψη οι ειδικές ανάγκες που αφορούν την εγκατάσταση των δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης σε σταθμούς των δημόσιων μέσων μεταφοράς.





Στις 29/9/2014 η νέα οδηγία (2014/94/EU, για την ανάπτυξη της υποδομής εναλλακτικών καυσίμων) ψηφίστηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και την Επιτροπή για να υποστηριχθεί η αγορά των καθαρών καυσίμων. Η Οδηγία ορίζει καινούριους κανόνες για την επέκταση των εναλλακτικών σημείων ανεφοδιασμού σε όλη την Ευρώπη με κοινά χαρακτηριστικά σχεδιασμού και χρήσης, συμπεριλαμβανόμενης κοινή μορφή φις για την επαναφόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων
Τα εναλλακτικά καύσιμα που αναφέρονται είναι ο ηλεκτρισμός, το υδρογόνο και το φυσικό αέριο. Το φυσικό αέριο αναφέρεται και τα πλοία.

Υπάρχουν ορισμένες προθεσμίες για την επίτευξη ορισμένων στόχων:

1. Το 2016 πρέπει οι κυβερνήσεις να υποβάλουν στην ΕΕ το πλαίσιο της εθνικής πολιτικής για την προώθηση του προγράμματος.

2. Ως το τέλος του 2020 πρέπει να έχουν κατασκευάσει σε αστικές περιοχές ικανό αριθμό σημείων

  • επαναφόρτισης για τα ηλεκτρικά οχήματα 
  • τροφοδοσίας με φυσικό αέριο

2. Ως το τέλος του 2025 πρέπει να έχουν κατασκευάσει ικανό αριθμό σημείων

  • τροφοδοσίας με φυσικό αέριο στο κεντρικό διευρωπαϊκό δίκτυο (τόσο για ΙΧ όσο και για φορτηγά) και σε παράκτια λιμάνια για σκάφη
  • επαναφόρτισης για τα ηλεκτρικά οχήματα σε λιμάνια
  • τροφοδοσίας με υδρογόνο (όσες χώρες επιλέξουν να αναπτύξουν υδρογονοκίνηση)

2. Ως το τέλος του 2030 πρέπει να έχουν κατασκευάσει ικανό αριθμό σημείων τροφοδοσίας με φυσικό αέριο σε λιμάνια εσωτερικής ναυσιπλοΐας

Το κείμενο της οδηγίας βρίσκεται εδώ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.