27 Δεκ 2014

Τελειώνει ο κύριος κόμβος της Λαχαναγοράς, ξεκινούν εργασίες στην Πόντου

Άλλο ένα χρόνο αναμένεται να διαρκέσουν οι εργασίες κατασκευής του ανισόπεδου κόμβου της Λαχαναγοράς στην εσωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης Κ16, καθώς πλέον ο εργολάβος φαίνεται να βρίσκεται εντός του προγράμματος εργασιών. Ο κύριος κόμβος της Λαχαναγοράς ολοκληρώνεται τις επόμενες μέρες και αρχίζουν οι εργασίες στη γέφυρα της οδού Πόντου (συνδέσεις με Λαχαναγορά, Κρεαταγορά και ΚΤΕΛ).

Πρόκειται για ένα από τα πιο σημαντικά οδικά έργα στη Θεσσαλονίκη, το οποίο κατασκευάζεται σε οχτώ διακριτές φάσεις, ώστε να μη διακοπεί η κυκλοφορία των υφιστάμενων οδών, μεταξύ των οποίων η συνδετήρια με το λιμάνι, ο κεντρικός άξονας Αθηνών – Θεσσαλονίκης και η περιφερειακή οδός.

Για την τελευταία απαλλοτρίωση, που καθυστέρησε σημαντικά το έργο, με αποτέλεσμα να αποζημιωθεί ο ανάδοχος γι’ αυτή την καθυστέρηση και να παρέμβει η Δικαιοσύνη (για την έγκριση της αποζημίωσης), η απόφαση ελήφθη και όλοι αναμένουν να καθαρογραφεί.

Το έργο έχει προϋπολογισμό πλέον 52,6 εκ. ευρώ και παράλληλα με τον ανισόπεδο κόμβο θα αναδιαμορφωθεί η οδός Πόντου ώστε να περνά πάνω από την περιφερειακή οδό, όπως και οι προσβάσεις της εσωτερικής περιφερειακής και των παρόδιων εγκαταστάσεων. Συνολικά κατασκευάζονται 13 χλμ. δρόμου.

Μέχρι σήμερα υπολογίζεται ότι έχει ολοκληρωθεί σχεδόν το μισό έργο (πληρώθηκαν ήδη πάνω από 25 εκ. ευρώ) και σύμφωνα με τους επιβλέποντες το πρώτο τμήμα εξελίσσεται χωρίς προβλήματα (παρά την καθυστέρηση περίπου ενός έτους, λόγω της κατάληψης των απαλλοτριώσεων από καταπατητές).

Βάσει της εξέλιξης του έργου, τον επόμενο Αύγουστο θα έχει παραδοθεί ο πλήρης κόμβος, αλλά και οι δυο γέφυρες (Θεσσαλονίκη – Καλοχώρι και περιφερειακή οδός – Καλοχώρι). Μετά και την καθαρογραφή της δικαστικής απόφασης θα τελειώσουν και τα «κωλύματα» του δεύτερου τμήματος του έργου (η συμπληρωματική απαλλοτρίωση στα 149,2 στρ.) και θα αρχίσουν τα έργα με ορίζοντα ολοκλήρωσης το αργότερο ως το τέλος του έτους.

Υπενθυμίζεται ότι η παράδοση της έκτασης προβλεπόταν να γίνει το Δεκέμβριο του 2012, η απαλλοτρίωση ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2012 και το δικαστήριο έγινε πριν από ενάμιση μήνα.

Συνολικά οι καθυστερήσεις για την κατασκευή του Κ16 υπολογίζονται σε δυο δεκαετίες… Ο ανισόπεδος κόμβος της Λαχαναγοράς υπάρχει στα χαρτιά από τη δεκαετία του 1960. Αυτή είναι η πρώτη σοβαρή προσπάθεια κατασκευής του και παρότι με τις καθυστερήσεις που υπήρξαν υπολογίστηκε παράδοση το 2017, εντούτοις τα έργα έτρεξαν και πλέον ολοκληρωμένο το έργο αναμένεται μέχρι το τέλος του 2015.

Ο ανισόπεδος κόμβος είναι τριών επιπέδων, συνδέοντας την περιφερειακή οδό, την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Αθηνών, το λιμάνι, τη ΒΙΠΕ, τα ΚΤΕΟ, τη Λαχαναγορά, την Κρεαταγορά, το Καλοχώρι και τις φυλακές Διαβατών. Τη σπουδαιότητά του καταδεικνύουν τα πολλά τροχαία δυστυχήματα που έχουν γίνει, με 100 νεκρούς τα τελευταία 20 χρόνια. Επίσης, αποτελεί σημείο καθημερινού μποτιλιαρίσματος, καθώς δέχεται διέλευση από μεγάλο αριθμό βαρέων οχημάτων και με τα φανάρια δεν μπορεί να εξυπηρετήσει.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης κατασκευής του έργου με την ολοκλήρωση του Κ16 θα μειωθούν οι κυκλοφοριακοί φόρτοι κατά 37%, θα μειωθούν οι ρύποι κατά 60%, ενώ θα βελτιωθούν και οι χρονοαποστάσεις από 8 έως 10 λεπτά.

του Τάσου Τασιούλα

πηγή: http://www.voria.gr/index.php?module=news&func=display&sid=206009

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.