24 Φεβ 2015

Τα 20 χρόνια λειτουργίας γιορτάζει η σήραγγα της Μάγχης

Πριν από 20 χρόνια η Βασίλισσα Ελισάβετ και ο τότε πρόεδρος της Γαλλίας Φρανσουά Μιτεράν εγκαινίασαν τη σήραγγα της Μάγχης. Στις 6 Μαΐου 1994 το όνειρο δύο αιώνων έγινε πραγματικότητα. Η σήραγγα που ενώνει τη Βρετανία με τη Γαλλία έχει τη μεγαλύτερη κινητικότητα επιβατών στον κόσμο και θεωρείται το θαύμα της σύγχρονης μηχανικής.

Η σήραγγα έχει μήκος 50,5 χιλιόμετρα και στο πιο βαθύ σημείο φτάνει τα 75 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Η διάνοιξη άρχισε από την αγγλική πλευρά το Δεκέμβριο του 1987 και από τη γαλλική πλευρά τρεις μήνες αργότερα. Τα τεράστια σκαπτικά μηχανήματα με τις περιστρεφόμενες κοπτικές κεφαλές χρειάστηκαν ένα μήνα δουλειάς για κάθε χιλιόμετρο. Συνολικά απαιτήθηκαν τρία χρόνια δουλειάς.

Οι σήραγγες ανοίχτηκαν σε μέσο βάθος, κάπου 45 μέτρα κάτω από τον θαλάσσιο πυθμένα. Όταν τα δύο τμήματα της βοηθητικής σήραγγας πλησίασαν μεταξύ τους στα 100 μέτρα απόσταση, ανοίχτηκε μια μικρή σήραγγα με τα χέρια, για να τα συνδέσει. Οι εργάτες των δυο χωρών συναντήθηκαν στα τέλη του 1990. Ανάλογες συναντήσεις στις σιδηροδρομικές σήραγγες πραγματοποιήθηκαν στις 22 Μαΐου και 28 Ιουνίου του 1991.

Επτά μήνες αργότερα συνδέθηκαν ολοκληρωτικά και οι τρεις σήραγγες και ήταν έτοιμες να καθαριστούν και να υποδεχθούν τις σιδηροτροχιές. Ταυτόχρονα άλλα συνεργεία ετοίμασαν τους αντίστοιχους σταθμούς στο Φόλκστον της Αγγλίας και κοντά στο Καλέ της Γαλλίας.

Τα αυτοκίνητα, τα λεωφορεία και τα φορτηγά μεταφέρονται ασταμάτητα από τη μια χώρα στην άλλη. Επιβιβάζονται σε φορτηγά βαγόνια στον ένα σταθμό και αποβιβάζονται στον άλλον μετά από 35 λεπτά διαδρομής. Ηλεκτρικές μηχανές σέρνουν τα βαγόνια με ταχύτητα 160 χιλιομέτρων την ώρα. Υπάρχουν επίσης ειδικά τρένα που μεταφέρουν επιβάτες σε διαδρομές χωρίς στάση ανάμεσα στο Λονδίνο, το Παρίσι και τις Βρυξέλλες.

Η κατασκευή της σήραγγας ήταν όμως και μια οικονομική περιπέτεια. Με 100 % ιδιωτική χρηματοδότηση, εκατοντάδες χιλιάδες των μικρομετόχων που είχαν αγοράσει μετοχές το 1987, δεκατέσσερα χρόνια μετά βρέθηκαν στο χείλος της οικονομικής καταστροφής.

Το έργο άρχισε να αποφέρει κέρδη το 2009 και όχι το 1997 όπως είχε αρχικά υπολογιστεί.

Τον Οκτώβριο του 2012, την ​​χρονιά των Ολυμπιακών Αγώνων στο Λονδίνο, το Eurotunnel “γιόρτασε” τους 300 εκατομμύρια επιβάτες…

Copyright © 2015 euronews

πηγή: http://gr.euronews.com/2014/05/06/channel-tunnel-out-of-the-depths-20-years-on/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.