2 Απρ 2015

Πώς θα ελευθερωθούν οι λεωφορειολωρίδες από την κατάληψη των ΙΧ

Τρόπους για να «απεγκλωβιστούν» οι λεωφορειολωρίδες από τα παρανόμως σταθμευμένα οχήματα και να καταστούν λειτουργικές αναζητά ο δήμος Θεσσαλονίκης, ο οποίος εξετάζει την κατασκευή ενός «μίνι τοιχίου» σε πολυσύχναστους οδικούς άξονες.

Μετά και την κατάργηση της δημοτική αστυνομίας, η «κατάληψη» των λεωφορειολωρίδων από ασυνείδητους οδηγούς έχει ξεφύγει από κάθε όριο, με αποτέλεσμα καθημερινά τα λεωφορεία να εγκλωβίζονται για αρκετή ώρα, τα δρομολόγια να μην εκτελούνται κανονικά και οι επιβάτες να ταλαιπωρούνται. Μάλιστα, τα περιστατικά εγκλωβισμού λεωφορείων αποτελούν πλέον συχνή υπόθεση και δεκάδες περιπτώσεις καταγράφονται κάθε μήνα στον ΟΑΣΘ.

Σε μία προσπάθεια να βρεθεί μόνιμη λύση, ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος του δήμου Θεσσαλονίκης για δράσεις που αφορούν την κυκλοφορία στην πόλη Γιώργος Δημαρέλος εξετάζει, το τελευταίο διάστημα, την οριοθέτηση των λεωφορειολωρίδων προς την πλευρά του δρόμου με την κατασκευή ενός «μίνι τοιχίου».

«Έχει ήδη ζητηθεί από τη Διεύθυνση Κυκλοφορίας και Οδοποιίας να εξεταστεί ο τρόπος με τον οποίο θα μπορεί να υλοποιηθεί το συγκεκριμένο σχέδιο, χωρίς να δημιουργήσει προβλήματα» τόνισε ο κ. Δημαρέλος, σύμφωνα με τον οποίο θετικοί σε αυτή την πρόταση είναι οι ΟΑΣΘ και ο ΣΑΣΘ, και υπό προϋποθέσεις και η Διεύθυνση Τροχαίας.

Σύμφωνα με τον κ.Δημαρελο, αφού η συγκεκριμένη πρόταση θα πάρει την έγκριση από την Περιφέρεια, σχεδιάζεται να τοποθετηθεί το μίνι τοιχίο, αρχικά, στις λεωφορειολωρίδες που είναι στους άξονες της Λεωφ. Στρατού και Παπαναστασίου. Σημειώνεται ότι για την υλοποίηση της πρότασης είναι απαραίτητο να ανάψει το πράσινο φως από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς αφορά δρόμους που ανήκουν στο βασικό οδικό δίκτυο της πόλης, το οποίο ανήκει στις δικές της αρμοδιότητες.

Όπως εξήγησε ο εκ. Δημαρέλος, τα ταξί θα μπορούν να κινούνται εντός των λεωφορειολωρίδων κανονικά καθώς και να χρησιμοποιούν τις στάσεις επιβίβασης-αποβίβασης, χωρίς, ωστόσο, να σταθμεύουν, όπως γίνεται σήμερα. Αναφορικά με τις φορτοεκφορτώσεις, αυτές θα μπορούν να πραγματοποιούνται τις ώρες που δεν λειτουργούν οι λεωφορειολωρίδες.

Πάντως ένα άλλο μέτρο, αυτό της λειτουργίας των σταθερών συστημάτων επιτήρησης και καταγραφής τροχαίων παραβάσεων με τη μέθοδο αυτόματης λήψης φωτογραφιών κατά μήκος έξι λεωφορειολωρίδων, το οποίο εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο το προηγούμενο διάστημα, ακόμα δεν έχει ξεκινήσει να λειτουργεί.
Ωστόσο, όπως εκτιμά ο κ. Δημαρέλος, «οι κάμερες δεν θα λύσουν το πρόβλημα έτσι όπως είναι τώρα η κατάσταση με τα παρκαρισμένα οχήματα στις λεωφορειολωρίδες». Όπως εξήγησε, «η κάμερα ενεργοποιείται και μπορεί να λειτουργήσει, όταν κάποιος μπαίνει μέσα στη λεωφορειολωρίδα παρανόμως και κινείται, όχι όταν σταθμεύει το όχημά του σε κάποιο σημείο».

της Κάτιας Γερακαρίτου


πηγή: voria.gr

1 σχόλιο:

  1. ..τα μίνι-τοιχία είναι ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΑ.... και ΠΟΛΥ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ για την πρόκληση ατυχημάτων με μοτοσυκλετιστές και ποδηλάτες.... Καλά θα κανουν εδώ στην Δήμο Θεσσαλονίκης, να αφήσουν τις σαχλαμάρες, και να επιστρέψουν σε πιο παραδοσιακές λύσεις με αφαίρεση πινακίδων ( για μεγάλο χρονικό διαστημα και ΠΟΛΥ ΤΣΟΥΧΤΕΡΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ.... οχι 20-40-60 ευρώ.... Πρόστιμα της τάξεως του 500αρικου και πάνω....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.