16 Απρ 2015

Το crash test των επιδόσεων του ΟΛΠ: Όλα κερδοφόρα, εκτός από την προβλήτα Ι

Ποιος τομέας των λειτουργιών του ΟΛΠ έχει κέρδη και ποιος ζημιές; Όλοι παρουσιάζουν κέρδη, πλην της προβλήτας Ι.

Ειδικότερα, σε επίπεδο τελικού οικονομικού αποτελέσματος (κέρδη ή ζημιές), κρουαζιέρα, ακτοπλοΐα, car terminal, ναυπηγοεπισκευή και φυσικά παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ, παρουσιάζουν κερδοφορία. Ο μόνος τομέας που είναι ζημιογόνος είναι η προβλήτα Ι.  

Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα του ΟΛΠ για το 2014:

-Η κρουαζιέρα είχε πέρσι έσοδα 11,9 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά από φόρους 1,2 εκατ. Στον τομέα της κρουαζιέρας καταγράφηκε μείωση στη διακίνηση επιβατών κατά 19,2%, λόγω κυρίως των πολεμικών γεγονότων στη Μέση Ανατολή (Συρία, Ισραήλ, Αίγυπτος, Ιράκ, κλπ).

-Η ακτοπλοΐα είχε έσοδα 9,7 εκατ. και κέρδη 0,6 εκατ.  Στον τομέα της ακτοπλοΐας, η διακίνηση - από τον Κεντρικό Λιμένα Πειραιά - ανήλθε σε 8.093.501 επιβάτες, καταγράφοντας αύξηση 5,9%, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Η αύξηση αυτή είναι πολύ σημαντική, όχι μόνο για το ποσοστό βελτίωσης αυτό καθ’ αυτό, αλλά γιατί καταγράφεται, για πρώτη φορά, μετά από τέσσερα συνεχή έτη μείωσης.

-Το car terminal είχε έσοδα 11,9 εκατ. και κέρδη 2,3 εκατ. Στον τομέα αυτοκινήτων, η συνεχιζόμενη οικονομική κρίση των χωρών της ευρωπαϊκής Μεσογείου, η κρίση στην Κριμαία που αποτελεί σημαντικό τελικό προορισμό οχημάτων μεταφόρτωσης, μέσω του Πειραιά και η μείωση της μέσης τιμής του καυσίμου που μειώνει το κόστος παρέκκλισης, επέδρασαν αρνητικά στη διακίνηση οχημάτων μεταφόρτωσης και καταγράφηκε μείωση κατά 28,7%.

Ταυτόχρονα όμως, η θετική πορεία της εξέλιξης του εγχωρίου φορτίου συνεχίστηκε και εντός του 2014, με αύξηση κατά 35,9%, σε συνέχεια της αύξησης κατά 12,8% που είχε καταγραφεί το 2013.

-Η ναυπηγοεπισκευή είχε έσοδα 7,2 εκατ. και κέρδη 0,011 εκατ.

-Τέλος, οι παραχωρήσεις των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ απέφεραν, στον ΟΛΠ, έσοδα 36,9 εκατ. και κέρδη 24,7 εκατ. Πρόκειται για τις προβλήτες της Cosco, οι οποίες διακίνησαν πέρσι 3 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.

-Αντίθετα, η προβλήτα Ι του ΟΛΠ είχε έσοδα 23,3 εκατ. και ζημιές 17,7 εκατ., λόγω του μεγάλου λειτουργικού της κόστους (εξοπλισμός, έξοδα προσωπικού, κ.α.). Στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ διακίνησε 598.255 TEU, καταγράφοντας μείωση 7,1%, μετά από τέσσερις συνεχείς χρονιές αύξησης.


Μάλιστα, εκτιμάται ότι, στο νέο πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς (συμμαχίες εταιρειών/πελατών, αύξηση δυναμικότητας ΣΕΠ, λιμενικός και ενδολιμενικός ανταγωνισμός), δεν αναμένεται σημαντική αύξηση διακίνησης.

Υπενθυμίζεται ότι πέρσι ο ΟΛΠ είχε έσοδα 104,3 εκατ. και κέρδη μετά φόρων 5,8 εκατ. Ουσιαστικά, το 1/3 των εσόδων του προέρχεται από το μίσθωμα που καταβάλλει η Cosco για τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, το οποίο αποτελεί τον «κύριο πυλώνα» της κερδοφορίας του οργανισμού.

Του Φώτη Φωτεινού


πηγή: metaforespress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.