17 Μαΐ 2015

Παραμένει ο Ιούλιος 2016 ως εκτίμηση ολοκλήρωσης της επέκτασης του διαδρόμου στο αεροδρόμιο

Σε  πρόσφατη εκτίμηση  ο χρόνος ολοκλήρωσης της επέκτασης του διαδρόμου 10-28 παραμένει ο Ιούλιος του 2016. Μάλιστα στο κείμενο λέει "άρχές Ιουλίου"! Τόση ακρίβεια στο χρονοδιάγραμμα είναι ... εντυπωσιακή.

Ενδιαφέρον έχει, επίσης, η εξήγηση γιατί δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο υφιστάμενος διάδρομος για υπερατλαντικές πτήσεις. Σύμφωνα με το κείμενο ο λόγος δεν είναι επειδή δεν επαρκεί το μήκος για τα μεγαλύτερα αεροπλάνα που κάνουν τέτοιες πτήσεις αλλά γιατί ένα τέτοιο αεροπλάνο δεν μπορεί να πετάξει με φουλ καύσιμα (έτσι θα χρειαζόταν μεγαλύτερο διάδρομο) και γεμίζει κατά 25% το τεπόζιτο του.






Το άρθρο από το ypodomes.com

Τα προβλήματα του Αεροδρομίου Μακεδονία: Τα "αιώνια έργα" και ο ανεπαρκής αεροσταθμός

Υπερατλαντικές πτήσεις με υποχρεωτική ενδιάμεση στάση και έργα που δεν τελειώνουν ποτέ
Με αγωνία πλέον ατενίζει το μέλλον του, το Αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης, ενός από τα αεροδρόμα που είναι στη λίστα παραχώρησης στη Γερμανική Fraport. Το μοναδικό αεροδρόμιο της πόλης, αγκομαχά να φέρει εις πέρας την αυξημένη κίνηση, ενώ την ίδια ώρα το αιώνιο έργο της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογείωσης 10-28 δεν λέει να ολοκληρωθεί. Να θυμίσουμε πως τα έργα επέκταση έχουν ξεκινήσει από το 2005 ενώ μία δεύτερη εργολαβία ξεκίνησε το 2013.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες που έχει το ypodomes.com το έργο θα ολοκληρωθεί επιτέλους σε 13 μήνες από σήμερα και από τις αρχές Ιουλίου του 2016 ο αναβαθμισμένος διάδρομος θα μπορεί να υποδέχεται ακόμα και υπερατλαντικές πτήσεις.

Το μέγεθος του προβλήματος που υπάρχει σήμερα μπορεί να το καταλάβει κανείς από την πρόσφατη απόφαση της εταιρείας SkyGreece (συμφερόντων ομογενών και επενδυτών από ΗΠΑ και Καναδά) να συνδέσει τη Θεσσαλονίκη με το Τορόντο κάνοντας ενδιάμεση στάση στη Βουδαπέστη, όχι όμως για εμπορικούς λόγους, αλλά για καθαρά τεχνικούς.

Λόγω του μικρού σημερινού διαδρόμου το αεροπλάνο δεν μπορεί να πετάξει με φουλ καύσιμα (καθώς θα χρειαζόταν μεγαλύτερο διάδρομο για την υπερατλαντική πτήση) και γεμίζει κατά 25% το τεπόζιτο του. Ακολούθως προσγειώνεται στη Βουδαπέστη, όπου γίνεται ανεφοδιασμός των υπόλοιπων καυσίμων για να μπορέσει να πραγματοποιηθεί το ταξίδι μέχρι το Τορόντο!

Την ίδια ώρα όλο και περισσότερες γίνονται οι φωνές για την ανεπάρκεια του αεροσταθμού που θυμίζει επαρχιακό αεροδρόμιο και όχι μίας πόλης 1εκ. κατοίκων με συνεχόμενο αυξητικό ρεύμα.
Για το θέμα αυτό ερώτηση στη Βουλή κατέθεσε η βουλευτής του Ποταμιού Χριστίνα Ταχιάου. Η βουλευτής του Ποταμιού υπογράμμισε πως το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης έχει την δυνατότητα να εξυπηρετήσει μόλις 3 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, ενώ πέρσι μέσω του συγκεκριμένου αερολιμένα διακινήθηκαν συνολικά 5,5 εκατομμύρια επιβάτες.

Η Χριστίνα Ταχιάου στην ερώτησή της επισημαίνει πως το 2015 θα είναι η χειρότερη χρονιά στο αεροδρόμιο Μακεδονία από πλευράς εξυπηρέτησης επιβατών, αν δεν αποφασιστούν άμεσες παρεμβάσεις για να αντιμετωπιστεί το τραγικό έλλειμμα οικονομικής ρευστότητας, εξαιτίας του οποίου δεν είναι δυνατή ακόμη και η κάλυψη των πιο στοιχειωδών ζητήματων, όπως η έλλειψη καυσίμων και ανταλλακτικών σε υπηρεσιακά οχήματα και η αδυναμία εκτέλεσης εργασιών συντήρησης των εγκαταστάσεων που εκτελούνται από τρίτους βάσει συμβάσεων.


Η βουλευτής του Ποταμιού τόνισε πως σύμφωνα με τις περιγραφές των υπαλλήλων του αεροδρομίου Μακεδονία «τα πάντα είναι στο έλεος του θεού» και την ώρα που απαιτούνται άμεσες λύσεις, η κυβέρνηση αποφάσισε να επαναδιαπραγματευτεί την συμφωνία παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων, χωρίς να έχει διευκρίνισει ούτε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ούτε τους όρους υπό τους οποίους θα γίνει η διαπραγμάτευση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.