18 Μαΐ 2015

Λωρίδες κυκλοφορίας για μοτοσυκλέτες?

Στην πόλη Βίγκο της Ισπανίας πειραματίζονται σε μία ειδική λωρίδα για μοτοσυκλέτες, η οποία φαίνεται να δίνει θετικά αποτελέσματα στην κίνηση. Εφόσον τα δείγματα είναι θετικά, αναμένεται να επεκταθεί το μέτρο και στην υπόλοιπη Ευρώπη, πάντα με ευθύνη των Εθνικών κυβερνήσεων.

Η λωρίδα κυκλοφορίας που εφαρμόστηκε στη λεωφόρο Βενεζουέλας έχει χαραχτεί στο μέσο των τεσσάρων λωρίδων, είναι μισή σε πλάτος από τις υπόλοιπες και ξεκινά 75 μέτρα πριν από το φανάρι. Καταλήγει μάλιστα σε μία οριοθετημένη επιφάνεια για μοτοσυκλέτες ακριβώς πριν από τις διαβάσεις.

Είναι τόσο φτηνό και πρακτικό αυτό το μέτρο που σε κάνει να απορείς πώς δεν το σκέφτηκαν πιο νωρίς. Θα ήταν μάλιστα ιδανικό στις δικές μας πόλεις, μια και ο σχεδιασμός της λωρίδας προσομοιάζει την – παράνομη βέβαια – συμπεριφορά που εφαρμόζουν εδώ και χρόνια οι Έλληνες μοτοσυκλετιστές, οι οποίοι κάνουν επικίνδυνες σφήνες ανάμεσα από τα αυτοκίνητα και εν συνεχεία καταλαμβάνουν ξεδιάντροπα τις διαβάσεις των πεζών στο φανάρι.

Με μία καλοσχεδιασμένη λωρίδα για μοτοσυκλέτες, το πρόβλημα με τις επικίνδυνες σφήνες θα έβρισκε άμεση και σχετικά οικονομική λύση, ειδικά στους κόμβους μεγάλων λεωφόρων, όπως η Κηφισίας στην Αθήνα ή η Νέα Εγνατία στη Θεσσαλονίκη.

Στο Βίγκο της Ισπανίας σκέφτονται σοβαρά να επεκτείνουν τη λωρίδα σε περισσότερους δρόμους και να βελτιώσουν το σχεδιασμό της με ειδικό κράσπεδο που να προστατεύει καλύτερα τους αναβάτες των μοτοσυκλετών από απρόσεκτους οδηγούς αυτοκινήτων.

Να προσθέσουμε ότι σε αρκετές πόλεις της Ισπανίας με πρώτη τη Μαδρίτη έχει επιτραπεί η χρήση των αποκλειστικών λωρίδων για λεωφορεία στις μοτοσυκλέτες. Εξαίρεση αποτελεί μόνο η Βαρκελώνη, όπου τα μηχανάκια πρέπει τυπικά να μένουν πίσω από τα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα. Άρα κι εκεί οι σφήνες δίνουν και παίρνουν, όπως και στην Αθήνα.

ΤΟΥ ΑΚΗ ΤΕΜΠΕΡΙΔΗ (twitter.com/theworldoffroad)

πηγή: newsauto.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.