23 Ιουλ 2015

Ρυθμίσεις και επεμβάσεις στην Καλαμαριά

Δέσμη μέτρων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην περιοχή του Βότση, η οποία σε καθημερινή βάση δέχεται αυξημένους κυκλοφοριακούς φόρτους, σχεδιάζει η διοίκηση του Θεοδόση Μπακογλίδη στο δήμο Καλαμαριάς.

Από thestival



Οι τεχνικές υπηρεσίες του δήμου έχουν επεξεργαστεί σειρά ρυθμίσεων, οι οποίες θα εφαρμοστούν σε κόμβους και σε δρόμους της περιοχής με σκοπό τη λειτουργικότερη οργάνωση της κυκλοφορίας και την εξασφάλιση συνθηκών άνετης και ασφαλούς κίνησης για πεζούς και οχήματα.



Προτεραιότητα στην ασφάλεια των μαθητών

Σε απόλυτη προτεραιότητα από πλευράς δήμου Καλαμαριάς τέθηκε η ανάγκη για μεγαλύτερη προστασία των μαθητών, δεδομένου ότι στην πολεοδομική ενότητα του Βότση βρίσκονται έξι σχολικά συγκροτήματα. Ειδικότερα στην περιοχή λειτουργούν:

1. Τα 18ο και 21ο νηπιαγωγεία, με είσοδο - έξοδο στις οδούς Ζηργάνου και Ιωνίας.
2. Τα 4ο και 13ο νηπιαγωγεία, με είσοδο - έξοδο στην οδό Ανατολικής Θράκης.
3. Το 7ο δημοτικό σχολείο (Ζηργάνου και Ερυθρού Σταυρού), με είσοδο - έξοδο στην οδό Ζηργάνου.
4. Το 17ο δημοτικό σχολείο, με είσοδο - έξοδο στην Ανατολικής Θράκης και Καισαρείας.
5. Το 19ο δημοτικό σχολείο και τα 4ο και 5ο γυμνάσια, με είσοδο - έξοδο στην οδό Καππαδοκίας.
6. Τα 4ο και 5ο λύκειο, με είσοδο - έξοδο στην οδό Ανατολικής Θράκης.

Αυξημένος κυκλοφοριακός φόρτος

Ένα από τα μείζονα ζητήματα που κλήθηκε να διαχειριστεί το τμήμα Μελετών Κατασκευών της διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του δήμου Καλαμαριάς έχει να κάνει με τους αυξημένους κυκλοφοριακούς φόρτους που δέχεται σε καθημερινή βάση η περιοχή του Βότση λόγω της γειτνίασης και της σύνδεσής της με το οδικό δίκτυο των δήμων Θεσσαλονίκης και Πυλαίας-Χορτιάτη.

Όπως επισημαίνεται στη σχετική μελέτη που εκπονήθηκε από τις αρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες, οι αυξημένοι κυκλοφοριακοί φόρτοι που παρατηρούνται στους άξονες Εθνικής Αντίστασης-Βασιλίσσης Όλγας και Αδριανουπόλεως-Ελευθερίου Βενιζέλου-Εθνικής Αντίστασης έχουν ως αποτέλεσμα ο δήμος Καλαμαριάς να αποκόπτεται σε τρεις περιοχές, οι οποίες έχουν δυσκολίες στη μεταξύ τους επικοινωνία. Ιδιαίτερα αποκομμένες από το κέντρο της Καλαμαριάς θεωρούνται οι περιοχές της Κηφισιάς και του Βότση.

Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, λόγω της αυξημένης κίνησης που συχνά παρατηρείται στον άξονα της Εθνικής Αντίστασης, πολλοί οδηγοί που κινούνται ανατολικά επιλέγουν να τον παρακάμπτουν μέσω μικρότερων δρόμων της περιοχής του Βότση, ώστε να συντομεύσουν το χρόνο διαδρομής ιδιαίτερα κατά τις ώρες αιχμής.

Εξάλλου σε αυτοψία τους στο οδικό δίκτυο στην περιοχή του Βότση οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες του δήμου Καλαμαριάς διαπίστωσαν μεταξύ άλλων ότι σε πολλά σημεία η κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση είναι αποσπασματική, ενώ συχνά είναι και τα φαινόμενα παράνομης στάθμευσης στα πεζοδρόμια αλλά και στις διασταυρώσεις. Επιπλέον διαπιστώθηκε ότι σε ορισμένους δρόμους η ορατότητα των οδηγών είναι περιορισμένη και πως συχνά αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες, με αποτέλεσμα να εγείρονται ζητήματα ασφάλειας για τους διερχόμενους.

Μια προς μια οι ρυθμίσεις

Για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην περιοχή του Βότση οι τεχνικές υπηρεσίες του δήμου Καλαμαριάς προτείνουν μέτρα μείωσης της ταχύτητας, βελτίωσης της ορατότητας και λειτουργικότερης οργάνωσης της κυκλοφορίας. Οι σχεδιαζόμενες παρεμβάσεις κατά κύριο λόγο αφορούν τους ακόλουθους δρόμους και κόμβους:

1. Στις δύο πύλες εισόδου (Εθνικής Αντίστασης - Ερυθρού Σταυρού και Μεγάλου Αλεξάνδρου - Κηφισίας) θα τοποθετηθούν πινακίδες κατακόρυφης σήμανσης, οι οποίες θα πληροφορούν τους οδηγούς για τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της περιοχής και συγκεκριμένα για την ύπαρξη μεγάλου αριθμού σχολικών συγκροτημάτων και για το γεγονός ότι πρόκειται για μία πυκνοκατοικημένη ζώνη.

2. Στην οδό Ζηργάνου μεταξύ άλλων θα χαραχθούν διαβάσεις πεζών, θα τοποθετηθούν πινακίδες αναγγελίας κινδύνου και θα εφαρμοστούν χαμηλά όρια ταχύτητας.

3. Στον κόμβο Μεγάλου Αλεξάνδρου-Ιωνίας προγραμματίζεται η εκτέλεση ευρύτερου έργου ανάπλασης, στο πλαίσιο του οποίου θα γίνει και διαμόρφωση διαβάσεων πεζών.

4. Στις οδούς Ικονίου, Καισαρείας, Καραβαγγέλη και Καππαδοκίας θα αντικατασταθούν οι παλιές πινακίδες σήμανσης και θα εφαρμοστούν χαμηλά όρια ταχύτητας.

5. Στον κόμβο Πολυβίου-Αγνώστου Στρατιώτου θα τοποθετηθούν νέα σήμανση και προστατευτικά εμπόδια σε διάφορα σημεία και θα εφαρμοστούν σειρά άλλων ρυθμίσεων με σκοπό τη μείωση των ατυχημάτων και την ασφαλή χρήση των διαβάσεων από τους πεζούς.

5. Στον κόμβο Μητροπολίτου Ιωσήφ-Δαβάκη μεταξύ άλλων θα τοποθετηθούν κώνοι ασφαλείας ή ελαστικά κολωνάκια για την αποτροπή της παράνομης στάθμευσης και τη βελτίωση της ορατότητας των χρηστών της οδού.

6. Στον κόμβο Αμφιτρίτης-Δήμητρας προβλέπονται σειρά ρυθμίσεων με σκοπό τη μείωση της ταχύτητας από τα διερχόμενα οχήματα και την ασφαλή διέλευση των πεζών.

7. Στον κόμβο Μητροπολίτου Καλλίδου-Καπετάν Γκόνη έχουν ήδη προβλεφθεί νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο πλαίσιο των έργων του μετρό. Ωστόσο ο δήμος Καλαμαριάς, θεωρώντας ότι δεν σταθμίστηκαν σωστά οι απαιτήσεις της νέας χρήσης του δρόμου σε συνδυασμό με τις ανάγκες των κατοίκων της περιοχής, ζήτησε τη λήψη πρόσθετων μέτρων για τη μείωση των ταχυτήτων που αναπτύσσουν τα διερχόμενα οχήματα. Ο δήμος από την πλευρά του θα τοποθετήσει κώνους ασφαλείας περιμετρικά του κόμβου, με σκοπό να αποθαρρύνει την παράνομη στάθμευση και να διασφαλίσει την ορατότητα όσων κινούνται επί της οδού Μητροπολίτου Καλλίδου στη συμβολή της με την Καπετάν Γκόνη.

8. Στον κόμβο Ιπποκράτους-Σωκράτους θα τοποθετηθούν κώνοι ασφαλείας, ώστε να αποτραπεί η παράνομη στάθμευση και να διευρυνθεί η ορατότητα των οδηγών.

9. Στο κόμβο Δημοκρίτου-Μουσών θα τοποθετηθούν κώνοι ασφαλείας ή ελαστικά κολωνάκια και θα χαραχθούν διαβάσεις πεζών.

10. Στον κόμβο Χειμωνίδου-Παπακυρίτση θα μειωθούν τα όρια ταχύτητας και θα τοποθετηθούν πινακίδες που θα πληροφορούν τους οδηγούς για τη συχνή κίνηση παιδιών, καθώς στην περιοχή λειτουργεί παιδικός σταθμός, ενώ από τους δρόμους αυτούς διέρχονται και οι μαθητές που φοιτούν στο 8ο γυμνάσιο και στο 7ο λύκειο.

11. Στον κόμβο Χαλδίας-Κωφίδου οι νέες ρυθμίσεις προβλέπουν ότι στο εξής τα οχήματα που κινούνται στην οδό Χαλδίας θα έχουν προτεραιότητα έναντι όσων βρίσκονται στην Κωφίδου, ενώ μέχρι σήμερα ισχύει το αντίστροφο.

12. Στον κόμβο Κωνσταντίνου Καραμανλή-Γεωργίου Γεννηματά θα απαγορευτεί η αριστερή στροφή από την Καραμανλή προς τη Γεννηματά για λόγους οδικής ασφάλειας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.