31 Οκτ 2015

Τι κερδίζεις τρέχοντας στην πόλη μέσα; Πόσο πιο γρήγορα φτάνεις εκεί που θέλεις να πας;


Τρέχοντας να προλάβουμε το καμπανάκι, το αεροπλάνο, το τρένο, να χτυπήσουμε κάρτα (πόσοι άραγε χτυπούν κάρτα ακόμα;...)

Τι κερδίζουμε; Τι χάνουμε;


Πολύ αργά για να πας αργά.

 Πόσο επομένως είναι το κέρδος του οδηγού που τρέχει να προλάβει;


Ήταν γνωστό ότι στην πράξη κερδίζεις ελάχιστα. Η παραβίαση του ορίου ταχύτητας μέσα στην πόλη είναι κυρίως ψυχολογικό. Πιέζεσαι να φτάσεις γρήγορα και νομίζεις ότι θα φτάσεις πιο νωρίς αν πατήσεις το γκάζι. 

Η απάντηση, ωστόσο, ήταν ως τώρα άγνωστη ως προς την τεκμηρίωση. Μόλις όμως δημοσιεύθηκε εργασία με το αποτέλεσμα:

Κατά μέσο όρο ο οδηγός που τρέχει κερδίζει 26 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ/ΗΜΕΡΑ

Ούτε λεπτό - συγκεκριμένα 2 λεπτά την εβδομάδα

Για ένα τίποτα


Και η περίληψη στα Αγγλικά
Perceived time savings by travelling faster is often cited as a motivation for drivers’ speeding behaviour. These time savings, however, come at a cost of significant road injuries and fatalities. While it is known that drivers tend to overestimate the time savings attributable to speeding there is little empirical evidence on how much time drivers genuinely save during day-to-day urban driving and how this relates to speeding-related crashes. The current paper reports on a study to address the lack of empirical evidence on this issue using naturalistic driving data collected from 106 drivers over a period of five weeks. The results show that the average driver saves 26 s/day or 2 min/week by speeding. More importantly, the cost of these time savings is one fatality for every 24,450 h saved by the population on 100 km/h roads in dry conditions and one injury for every 2458 h saved on the same roads. Full speed compliance – and consequently a dramatic reduction in the road toll – could be achieved through almost imperceptible increases in travel time by each driver.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.