26 Νοε 2015

Και επανεκκίνηση των έργων (μετρό-λιμάνι-...) και ενιαίος φορέας!

Ωραία ακούγονται όλα αυτά - αλλά να δούμε και την πράξη!
Δύο πράγματα να προσέξουμε σχετικά σύντομα:
1. Θα δούμε επίσημη συμφωνία με τον ανάδοχο του μετρό;
2. Και μετά θα δούμε στις αρχές του 16 να δουλεύουν τα εργοτάξια;

Επίσης θα περιμένουμε να δούμε πώς ο σταθμός Βενιζέλου "θα παραμείνει εκεί, με μια μετακίνηση κάποιων μέτρων"

Όσο για το αεροδρόμιο: τώρα (!?!) ξεκίνησε να καθαρίζεται από τις νάρκες !!! ο διάδρομος...
Και είναι διάδρομος (ελπίζω η εφημερίδα να τον έκανε αεροδιάδρομο και όχι ο υφυπουργός) - νάρκες στον αέρα θα είχε ενδιαφέρον

25.11.2015 Από την Μακεδονία

Επανεκκίνηση για τα μεγάλα έργα της Θεσσαλονίκης προανήγγειλε ο Π. Σγουρίδης

Αρχές του 2016 ξεκινούν και πάλι οι εργασίες για το μετρό -Τι είπε ο υφυπουργός Υποδομών για σταθμό Βενιζέλου, αεροδρόμιο και λιμάνι -"Ανοίγει το παιχνίδι των μεταφορών", δήλωσε με αφορμή την υιοθέτηση ευρωπαϊκού κανονισμού





Την εκτίμηση ότι στην αρχή του 2016 θα ξεκινήσουν και πάλι οι εργασίες για την κατασκευή του Μετρό της Θεσσαλονίκης διατύπωσε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Παναγιώτης Σγουρίδης, μιλώντας στο "Πρακτορείο 104,9 FM" και την εκπομπή "Δύο στις 12" των Νίκου Γιώτη και Φάνη Γρηγοριάδη.

Με αφορμή τις αναφορές του στην επανεκκίνηση των έργων του Μετρό, του αεροδρομίου και του λιμανιού, στο πλαίσιο ημερίδας του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), μίλησε ειδικότερα για την απευθείας διαδικασία συνεννόησης του υπουργείου με τον ανάδοχο του έργου του Μετρό.

"Παραλάβαμε κλειστά εργοτάξια από τον Γενάρη και μετά. Για ένα έργο εκτελεσθέν γύρω στα 330 εκατομμύρια υπήρχαν απαιτήσεις από την ανάδοχο εταιρεία γύρω στα 710 εκατομμύρια στα διαιτητικά δικαστήρια. Αυτό το πράγμα το μεταφέραμε σε κατ' ιδίαν συνεννόηση ώστε να κλείσει η διαφορά" είπε ο κ. Σγουρίδης, ωστόσο δεν διευκρίνισε το ύψος της διαφοράς. "Πάντως είναι προς το συμφέρον αμφοτέρων των πλευρών και προς το συμφέρον της πόλης της Θεσσαλονίκης" πρόσθεσε.

Για το χρόνο αποπεράτωσης του έργου επισήμανε ότι τοποθετείται στο 2020, ενώ για τον σταθμό της Βενιζέλου επανέλαβε ότι "μετά την απόφαση του ΚΑΣ να παραμείνουν τα αρχαία εντός των ανασκαφών, ο σταθμός θα παραμείνει εκεί, με μια μετακίνηση κάποιων μέτρων, μόνο που το έργο κατασκευής του σταθμού θα πάει προς το τέλος υλοποίησης του Μετρό για να μπορέσουν να γίνουν οι μελέτες εκείνες ώστε να αναδειχτούν τα αρχαία κατά το πρότυπο των σταθμών του Μετρό της Αθήνας και παράλληλα να μπορεί να 'κουμπώσει' άμεσα".

Σχετικά με το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, επισήμανε ότι ο δεύτερος αεροδιάδρομος ήδη ξεκίνησε να καθαρίζεται από τις νάρκες και δόθηκαν 10 εκατομμύρια ευρώ από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για να συνεχιστεί το έργο, ενώ λύθηκε και το πρόβλημα του φωτισμού των δύο αεροδιαδρόμων.

Για το λιμάνι, τέλος, ο υφυπουργός τόνισε ότι "ο σχεδιασμός στα logistics, δηλαδή στην εφοδιαστική αλυσίδα, είναι να έχουμε το δεύτερο μεγαλύτερο εμπορευματικό κέντρο στη Θεσσαλονίκη με agrologistics αλλά και με μικρές βιοτεχνίες, βιομηχανίες συναρμολόγησης προκειμένου, για παράδειγμα, αντί να στέλνονται τα υλικά της Hewlett Packard για να συναρμολογηθούν στην Τσεχία, να συναρμολογούνται στα δικά μας logistics, οπότε θα υπάρξει και προστιθέμενη αξία".

Σκοπός είναι, όπως υπογράμμισε, η Ελλάδα να γίνει διαμετακομιστικός κόμβος ευρωπαϊκός με την Ασία και να δημιουργηθούν δίκτυα υποδομών ώστε να προχωρήσουν όλες αυτές οι δραστηριότητες που ανοίγουν την επιχειρηματικότητα στη χώρα.


Αλλαγές στις μεταφορές λόγω της υιοθέτησης του ευρωπαϊκού κανονισμού 1370 του 2007

Ειδικότερα, από το βήμα της ημερίδας, ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προανήγγειε αλλαγές στις μεταφορές λόγω της υιοθέτησης του ευρωπαϊκού κανονισμού 1370 του 2007.

Συγκεκριμένα, ο κ. Σγουρίδης εξήγγειλε τη δημιουργία μιας ενιαίας αρχής μεταφορών για τη Θεσσαλονίκη στο πρότυπο του ΟΑΣΑ που λειτουργεί στην Αθήνα και τόνισε ότι η αρχή αυτή θα σχεδιάζει όλες τις μετακινήσεις στην πόλη, σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό κανονισμό 1370 του 2007.

"Μετά την υιοθέτηση του ευρωπαϊκού κανονισμού 1370 του 2007 υποχρεωτικά κάθε χώρα πρέπει να οργανώσει τις υπηρεσίες των δημόσιων επιβατικών μεταφορών βάσει δύο αρχών: της ανάγκης εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού και της ελεύθερης επιλογής των φορέων εκτέλεσης του επιβατικού έργου. Η ελεύθερη επιλογή δεν σημαίνει αναγκαστικά δημοπρασία, μπορεί να υπάρχει δημοπρασία αλλά ο κανονισμός προβλέπει και ανάθεση έργων. Ωστόσο υποχρεωτικά θα πρέπει να υπάρχει σύναψη σύμβασης της δημόσιας αρχής με τον πάροχο του έργου, σύμφωνα με τις θεμελιώδεις αρχές του ευρωπαϊκού δικαίου" είπε ο κ. Σγουρίδης.

Παράλληλα προανήγγειλε την ανάληψη νομοθετικής πρωτοβουλίας για τη δημιουργία του ενιαίου φορέα, είπε ότι θα υπάρξει μια επιτροπή μέχρι το τέλος του 2015 που θα επεξεργαστεί τα προσχέδια που υπάρχουν και σημείωσε ότι θα αξιοποιηθεί η εμπειρία του ΣΑΣΘ και θα υπάρξει διαβούλευση, μέσα από την οποία θα προκύψει ένα μοντέλο "φορεμένο για τη Θεσσαλονίκη".

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ, διευκρίνισε: "Μπορεί να υπάρχουν πολλαπλές εταιρείες που θα μπουν στη διαδικασία ή μόνο μία αρχή, εφόσον αυτή αρκεί. Αυτό εφόσον είναι σύμφωνα με τους κανόνες του δικαίου της Ευρωπαϊκή Ένωσης δεν δημιουργεί πρόβλημα. Άρα λοιπόν δεν σημαίνει κατ ανάγκη απελευθέρωση, δεν σημαίνει ελάτε όλοι σας. Θα υπάρχουν κάποιες αρχές. Δεν μπορεί κάποιος που δεν έχει κανένα λεωφορείο να πει θα πάρω τη γραμμή και θα αγοράσω μετά λεωφορεία. Ο ρόλος του ενιαίου φορέα θα είναι να γίνει η ομπρέλα κάτω από την οποία όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς είτε είναι τραμ, είτε είναι μετρό, είτε θαλάσσια συγκοινωνία θα συντονίζονται και θα ελέγχονται σύμφωνα με τον κανόνα και τον κανονισμό 1370 του 2007. Αυτό είναι το βασικό".

Μιλώντας αργότερα στο "Πρακτορείο 104,9 FM" και την εκπομπή των Νίκου Γιώτη και Φάνη Γρηγοριάδη, στην ερώτηση τι θα σημαίνουν οι εξαγγελίες αυτές για τις μεταφορές στη Θεσσαλονίκη, ο υφυπουργός Μεταφορών απάντησε ότι "ανοίγει το παιχνίδι των μεταφορών", επανέλαβε ότι "απελευθέρωση δεν σημαίνει κατ' ανάγκη δημοπρασίες αλλά και αναθέσεις" και τόνισε ότι "πρέπει να εφαρμόσουμε τον κανονισμό μέχρι το 2019 γιατί αλλιώς θα φάμε πρόστιμο".

Παράλληλα, είπε ότι στον ενιαίο φορέα θα συμμετέχουν οι δήμοι, οι συγκοινωνίες, οι διοικήσεις των αρμόδιων φορέων και οργανισμών, όπως γίνεται και στον ΟΑΣΑ. "Τα πράγματα θα αλλάξουν σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά δεδομένα, δηλαδή θα πρέπει ο ΟΑΣΘ να είναι ένας από τους μεταφορείς του επιβατικού κοινού και εφόσον πληροί όλες τις προϋποθέσεις θα πάρει το σημαντικό ή το σημαντικότερο έργο μεταφορών στη Θεσσαλονίκη. Η μεγαλύτερη εξαγγελία όμως είναι ότι ξεκινά να δημιουργηθεί ένας ενιαίος φορέας" πρόσθεσε.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης Γιάννης Παλαιστής ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι "όταν θα γίνει η ενιαία αρχή μεταφορών και θα μπορεί το ΣΑΣΘ να δημοπρατεί, να ελέγχει, να συντονίζει τις αστικές συγκοινωνίες, θα έχει τη δυνατότητα σε παρόχους που μπορεί να είναι και ξένοι, να είναι Γάλλοι ή Εγγλέζοι, να πάρουν κάποια γραμμή π.χ τη γραμμή 67, οπότε ο πολίτης θα έχει να διαλέξει, δεν θα είναι μόνο ο ΟΑΣΘ, θα υπάρχουν και άλλοι πάροχοι που θα συνεισφέρουν στη συγκοινωνία. Αυτό θα έχει καλύτερο συναγωνισμό. Οπωσδήποτε το εισιτήριο σε έναν τέτοιον ανταγωνισμό θα είναι πολύ καλύτερο διότι δεν θα υπάρχει το μονοπώλιο. Αυτά είναι θέματα για τα οποία ακριβώς γι αυτό το λόγο θα γίνει ενιαία αρχή".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.