22 Δεκ 2015

Η μείωση των απωλειών σε τροχαία στην Ελλάδα τα τελευταία 10 χρόνια.

Πριν από μερικές μέρες είχε γίνει μια ανάρτηση στο f/b για την εξέλιξη του αριθμού των νεκρών και των βαριά τραυματιών σε συμβάντα οδικής ασφάλειας. Συγκεκριμένα είχε παρουσιαστεί αυτό το διάγραμμα:

(Ινστιτούτο οδικής ασφάλειας Π. Μυλωνάς)

Σύμφωνα με το διάγραμμα, ο αριθμός των νεκρών σε τροχαία συμβάντα στην Ελλάδα έχει μειωθεί κατά 53% από το 2004 ως το 2014.



Διατυπώθηκε το ερώτημα πώς και επιτεύχθηκε αυτή η μείωση.

Οι λόγοι μπορεί να είναι πολλοί και μαζί να οδήγησαν αθροιστικά σε αυτή τη μείωση.

Κατ' αρχάς τα αυτοκίνητα έχουν καλύτερα συστήματα οδικής ασφάλειας. Κατόπιν, έχει παρατηρηθεί μια αύξηση της χρήσης προστατευτικών μέσων (ζώνη, κράνος) - όχι σε ικανοποιητικό βαθμό αλλά σίγουρα κάποια αύξηση έχει γίνει.

Επίσης, η χρήση του ΙΧ έχει μειωθεί λόγω κρίσης. Στο διάγραμμα φαίνεται μια σταδιακή μείωση από το 2004 ως το το 2008 και πιο απότομη μετά, μόλις αρχίζει η κρίση και μειώνει κόσμος τα χιλιόμετρα.

Τέλος, μια πρόσφατη ανακοίνωση από την Εγνατία δείχνει και ένα ακόμα πολύ σημαντικό λόγο - την αύξηση των διαχωρισμένων αυτοκινητόδρομων.


Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά η μείωση πριν και μετά την Εγνατία - σε απώλειες κατά μήκος του άξονά της - είναι 87%! Από 159 νεκρούς το 1998 σε 21 το 2012. Καθώς ένα σημαντικό ποσοστό των απωλειών ήταν στο υπεραστικό οδικό δίκτυο, η ολοκλήρωση της κατασκευής των διαχωρισμένων αυτοκινητόδρομων σίγουρα έχει συμβάλλει στη βελτίωση των δεικτών. Παραμένει βέβαια το πρόβλημα στους μικρούς υπεραστικούς δρόμους (επαρχιακούς και κοινοτικούς) και στα αστικά δίκτυα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.