28 Δεκ 2015

Voria: Μοιράζουν Πειραιά και Θεσσαλονίκη οι Cosco & Maersk

Σύμφωνα με άρθρο της Άννης Καρολίδου στο voria οι "μεγάλοι" μοιράζουν τα λιμάνια στην Ελλάδα!


Με την Cosco να διεκδικεί την ΟΛΠ Α.Ε., υπάρχουν εκτιμήσεις ότι ο όμιλος της Maersk με την APM Terminals, θα ρίξει βάρος στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.



Έντονος προβληματισμός υπάρχει σχετικά με την κατάληξη των διαγωνισμών πώλησης των δύο μεγάλων λιμανιών, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, αν και παράγοντες που γνωρίζουν καλά τη λιμενική βιομηχανία και τις εξελίξεις στις διεθνείς μεταφορές, υποστηρίζουν ότι τα πράγματα είναι «μοιρασμένα».

Πιο συγκεκριμένα υποστηρίζουν ότι  οι ίδιοι οι ενδιαφερόμενοι έχουν κάνει τις επιλογές τους, η κινεζική Cosco να πάρει την ΟΛΠ Α.Ε.- άλλωστε μόνο αυτή από τους τρεις ενδιαφερόμενους κατέθεσε δεσμευτική οικονομική προσφορά - και η APM Terminals, θυγατρική της Maersk, την ΟΛΘ Α.Ε.

Βεβαίως, στην περίπτωση των πιθανών ξένων επενδυτών, δεν ισχύει το «Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει», υπάρχουν κανόνες, Αρχές, ζητήματα ανταγωνισμού που εξετάζονται σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, δεν σημαίνει ότι και οι ισχυρότεροι των υποψηφίων, «κάνουν παιχνίδι» μόνοι τους.

Για τον Πειραιά, αυτό που γνωρίζει η Voria.gr, είναι ότι τουλάχιστον από πλευράς APM Terminals υπήρχε ζωηρό ενδιαφέρον και πως οι Δανοί της μαμάς Maersk το διερεύνησαν το θέμα σε βάθος με επαφές και με υπουργούς της κυβέρνησης. Ωστόσο, ο φιλικός διακανονισμός που είχε πετύχει η Cosco- ΣΕΠ με την OΛΠ ΑΕ, έδιναν εκ των πραγμάτων ένα προβάδισμα στους Κινέζους, ενώ στη συνέχεια υπήρξαν και οι αλλαγές στη λιμενική ζώνη.

Υπάρχει λοιπόν η εκτίμηση ότι η Maersk- που μέσω του συμβούλου της έχει από μηνών έρθει σε επαφές με παράγοντες των κλάδων μεταφορών και ναυτιλίας στη Θεσσαλονίκη- μάλλον θα ρίξει το βάρος στον ΟΛΘ.

Σημειώνεται ότι στο διαγωνισμό για την πώληση της ΟΛΘ Α.Ε. μετέχουν οκτώ υποψήφιοι και πως βάσει δηλώσεων Πιτσιόρλα, οι δεσμευτικές προσφορές θα κατατεθούν εντός Απριλίου 2016.

Οι εξελίξεις στο διαγωνισμό για τον ΟΛΠ, δεν μπορούν να θεωρηθούν ως οι πλέον επιθυμητές, με μία μόνο προσφορά στο τραπέζι(θα ανοιχτεί στις 12/1/2016), αφού τελικώς δεν μπήκαν στη τελική διεκδίκηση οι Φιλιππινέζοι της ICTS (σ.σ μετέχουν και στο διαγωνισμό για τον ΟΛΘ).

Η «υπόθεση λιμάνια», είναι το επόμενο μεγάλο στοίχημα ιδιωτικοποιήσεων για την κυβέρνηση, όσον αφορά στη διαχείριση των μεγάλων, στρατηγικών υποδομών, μετά την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων.  Μεγάλο στοίχημα που συνδέεται ευθέως με τις πωλήσεις των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Rosco.

Όπως είναι όμως γνωστό, η «υπόθεση λιμάνια», για να κλείσει με επιτυχία βάσει στόχου, απαιτεί και ορισμένες σημαντικές ρυθμίσεις που αφορούν στη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού δημοσίου και των νέων ιδιοκτητών των εταιρειών ΟΛΠ και ΟΛΘ και, στην Αρχή, το λεγόμενο Port Authority που θα έχει την ευθύνη ελέγχου για λογαριασμό του δημοσίου, κάτι που απαιτείται αφού ο ιδιώτης θα διαχείριζεται ένα δημόσιο αγαθό.

Αυτή την τροποποιημένη σύμβαση με το δημόσιο, περιμένουν να δούνε οι φορείς της Θεσσαλονίκης, τους όρους και τις πρόνοιές της, αλλά και τη σύστατη της Λιμενικής Αρχής για την οποία, όπως έχει ήδη γραφεί, έχει υποχρέωση να καταθέσει σχετικό σχέδιο νόμου το υπουργείο Ναυτιλίας.

Σε τούτη τη φάση, αυτό που όλοι περιμένουν, είναι, να ανοιχτεί η προσφορά για την ΟΛΠ ΑΕ(σσ διέρρευσε ότι κατατέθηκε μόνο μία). Εάν θεωρηθεί «γενναία» πιθανώς το ΤΑΙΠΕΔ να προχωρήσει με τις διαδικασίες πώλησης, γιατί, σε διαφορετική περίπτωση, ο συγκεκριμένος διαγωνισμός πιθανότατα θα σκοντάψει σε εντονότατες αντιδράσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.