1 Φεβ 2016

Κάνοντας ποδήλατο στις ράγες του τρένου

Αποκτάει λάτρεις και στην Ελλάδα
Κάνοντας ποδήλατο στις ράγες του τρένου
Παναγιώτης Σαββίδης 01/02/2016
www.protothema.gr/greece/article/549688/kanodas-podilato-stis-rages-tou-trenou/
Ανενεργά σιδηροδρομικά δίκτυο υπάρχουν στην Πελοπόννησο και στη Δυτική Μακεδονία, λόγω οικονομικής κρίσης, αλλά και στην Αττική όπως η παλαιά μετρική γραμμή που έχει εγκαταλειφθεί εξαιτίας νέας χάραξης





Χιλιόμετρα ανενεργού σιδηροδρομικού δικτύου σε ολόκληρη τη χώρα, θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για οικο-τουριστικούς λόγους, από το να είναι εγκαταλελειμμένα και έρμαια των... «κυνηγών» μετάλλων που το αποψιλώνουν προκαλώντας σοβαρές καταστροφές.

Ανενεργά σιδηροδρομικά δίκτυο υπάρχουν στην Πελοπόννησο και στη Δυτική Μακεδονία, λόγω οικονομικής κρίσης, αλλά και στην Αττική όπως η παλαιά μετρική γραμμή που έχει εγκαταλειφθεί εξαιτίας νέας χάραξης.

«Οι γραμμές αυτές  θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για λόγους αναψυχής και άθλησης, με τη χρήση δρεζινοποδηλάτων», λέει στο protothema.gr ο Αρτέμιος Φιλάτοβ από την Ελευσίνα, ο οποίος τα τελευταία χρόνια έχει βάλει στόχο να κάνει πράξη τη μεγάλη του αγάπη.

«Λόγω της οικονομικής κρίσης ή της χάραξης νέου δικτύου η παλαιά γραμμή δυστυχώς εγκαταλείπεται. Μοναδικής ομορφιάς διαδρομές τρένων, λίθινες ή σιδερένιες γέφυρες, σήραγγες σκαμμένες από τον άνθρωπο και όχι από τα μηχανήματα και σημεία απαράμιλλου φυσικού κάλλους, που άλλοτε ήταν προσιτά σε κάθε ταξιδιώτη, πλέον αποτελούν γραφικότητες του παρελθόντος. Ένας τρόπος για να διασωθούν είναι να αξιοποιηθούν οι παλιές σιδηροδρομικές εγκαταστάσεις που είναι εκτός λειτουργίας και να μετατραπούν σε ποδηλατοδρόμους», λέει ο κ.Φιλάτοβ, αναφέροντας χαρακτηριστικά τη διαδρομή από τον Ασπρόπυργο έως την Κινέτα, 35 περίπου χλμ, που περνάει και από την Κακιά Σκάλα, δίπλα στη θάλασσα.

Αυτό το διάστημα ο κ.Φιλάτοβ κατασκευάζει και δοκιμάζει ένα διπλό δρεζινοποδήλατο, που φιλοδοξεί σύντομα να κυκλοφορήσει σε ανενεργές γραμμές του ΟΣΕ, δίνοντας την ευκαιρία στους λάτρεις του ποδηλάτου και του σιδηροδρόμου να δοκιμάσουν μία πρωτόγνωρη δραστηριότητα που προσφέρει μοναδικές εμπειρίες και έχει δυνατότητες να αναπτυχθεί στην Ελλάδα, όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες του εξωτερικού.

«Το χόμπι του σιδηροδρομικού ποδηλατοτουρισμού είναι πολύ διαδεδομένο σε όλο τον κόσμο. Η ποδηλασία πάνω σε ραγές τρένου είναι ο ιδανικότερος τρόπος να έρθει κανείς σε επαφή με το περιβάλλον, τη φύση, αλλά και με τον σιδηρόδρομο. Θα μπορούσε να αποτελέσει ένα πρώτης τάξης τουριστικό προϊόν χωρίς κόστος, αφού τα ποδήλατα που κινούνται σε ράγες είναι πολύ φθηνά», λέει, ζητώντας παράλληλα από τον ΟΣΕ να δει με ενδιαφέρον τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.

Περισσότερες πληροφορίες (αλλά όχι και πάρα πολλές ελπίζουμε προς το παρόν) υπάρχουν σε ένα εξειδικευμένο site: www.railbiking.gr

Το Auto Moto έχει επίσης κάνει ειδική παρουσίαση του θέματος
http://www.automoto.com.gr/railbiking/

Το πρώτο τραινοποδήλατο στην Ελλάδα!

Η πρόσφατη αναβάθμιση των σιδηροδρομικών γραμμών οδήγησε τις περισσότερες φορές στη χάραξη μιας νέας σύντομης γραμμής, αφήνοντας την παλαιά εγκαταλειμμένη. Σε κάποιες άλλες περιπτώσεις όμως, οι γραμμές παραμελήθηκαν λόγω της οικονομικά μη βιώσιμης λειτουργίας τους.

Διαδρομές που διατρέχουν περιοχές μοναδικής ομορφιάς, σήμερα αποτελούν γραφικότητες του παρελθόντος. Ευτυχώς όμως που υπάρχουν και οι εραστές των εγκαταλελειμμένων σιδηροδρομικών γραμμών που οραματίζονται τη μετατροπή τους σε ποδηλατοδρόμους. Ναι δεν ακούσατε λάθος! Σκοπό έχουν τη διατήρηση των γραμμών όπως και την αξιοποίησή τους για κυκλοφορία ποδηλατοδρεζίνων.

Δύο αδέρφια, οι αδερφοί Φιλάτωβ, κατασκεύασαν ένα μικρό σιδηροδρομικό ποδήλατο που κινείται με τη βοήθεια των πεταλιών. Ένα έξυπνο μεταλλικό πλαίσιο αποτελεί τη βάση της κατασκευής η οποία έχει όλα τα χαρακτηριστικά του ποδηλάτου.

Αυτό μετακινείται με τρόπο ιδιαίτερα έξυπνο πάνω στις ράγες και με τη βοήθεια πεταλιών γίνεται η κίνηση μέσω της αλυσίδας στο μεγάλο μπροστινό τροχό που διαθέτει φρένο και σασμάν ταχυτήτων.

Όπως υποστηρίζουν τα αδέρφια Φιλάτωβ «το τραινοποδήλατο» βρίσκεται σε διαδικασία εξέλιξης, αλλά είναι κοντά ο καιρός που οι ξεχασμένες σιδηροδρομικές γραμμές θα φιλοξενήσουν και πάλι ανθρώπους που αναζητούν την περιπέτεια διασχίζοντας την φύση στα σπλάχνα της». Το κόστος ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί, αλλά όπως μας είπαν οι κατασκευαστές δε θα ξεπερνά την τιμή ενός καλού mountain bike.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.