16 Φεβ 2016

Φαντάσου 3 μεγάλα πάρκα και τη Λεωφόρο Νίκης… υπόγεια!


Στα “βήματα” πόλεων όπως είναι η Βαρκελώνη, η Αμβέρσα και η Μασσαλία επιθυμεί να κινηθεί μέσα στα επόμενα χρόνια η Θεσσαλονίκη, χαράζοντας έτσι τη στρατηγική της για την εικόνα που θα έχει το 2030, μέσω της μελέτης αναθεώρησης του γενικού πολεοδομικού σχεδίου του Δήμου Θεσσαλονίκης.


Το πρωί παρουσιάστηκε το Β1 στάδιο της μελέτης, στο πλαίσιο εκδήλωσης που διοργάνωσαν ο Κεντρικός Δήμος και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας – Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας (ΤΕΕ/ΤΚΜ). Η μελέτη αυτή βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση και στη συνέχεια θα ακολουθήσει η έγκριση και θεσμοθέτησή της.

“Το γενικό πολεοδομικό σχέδιο είναι ένα εργαλείο πραγματικά οδηγός για το μέλλον της πόλης”, ανέφερε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης, Θανάσης Παππάς, ενώ ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Πάρις Μπίλιας, πρόσθεσε πως “δεν έχουμε ενιαίο πλαίσιο σχεδιασμού για την πόλη. Το ρυθμιστικό αναβλήθηκε, το περιφερειακό χωροταξικό είναι αναγκαίο να ολοκληρωθεί”.

Σύμφωνα με την εκπρόσωπο του αναδόχου μελετητικού σχήματος, Ελένη Σέμψη, που παρουσίασε παραδείγματα πόλεων με λιμάνια, “στη Θεσσαλονίκη θα πρέπει να βρεθούν τα κατάλληλα στοιχεία για να δημιουργηθούν οι ανταγωνιστικές συνθήκες και να μπει η πόλη πιο ψηλά σε θέση όχι μόνο στα Βαλκάνια αλλά και στην Ευρώπη”.

Όπως ανέφερε η κ.Σέμψη, θα πρέπει η Θεσσαλονίκη να εκμεταλλευτεί τη θάλασσα και το Σέιχ Σου, όπως επίσης το λιμάνι αλλά και το Μέγαρο Μουσικής που αποτελούν σημεία ανάπτυξης. Ακόμη, θα πρέπει να δημιουργηθούν νέα τοπόσημα στη Νοτιοανατολική πύλη, στην είσοδο της Χαλκιδικής, στην έκθεση, στην Ανω Πόλη και το ιστορικό κέντρο.

Στη μελέτη, επίσης, ορισμένες από τις παρεμβάσεις που προβλέπονται για την πόλη είναι η πεζοδρόμηση κεντρικών δρόμων, η δημιουργία χώρων στάθμευσης περιφερειακά του κέντρου αλλά και η αξιοποίηση ανενεργών στρατοπέδων για κοινωφελείς χρήσεις.

Η Λεωφόρος Νίκης… υπόγεια

Για τη Λεωφόρο Νίκης προτείνεται η διερεύνηση της υπογειοποίησής της με ταυτόχρονη επέκταση της παραλίας, και απόδοση της υπέργειας έκτασής της ως δημόσιου χώρου, με ταυτόχρονη πεζοδρόμηση των «τυφλών» τμημάτων των κάθετων δρόμων που θα δημιουργηθούν.

Προτάσεις για χώρους στάθμευσης

Προτείνονται προς διερεύνηση για εξασφάλιση στάθμευσης οι εξής χώροι:

  • Στην περιοχή της Ν. Ελβετίας.
  • Στην περιοχή του Θεάτρου Γης.
  • Στην περιοχή του Εμπορευματικού ΣΣ
  • Στην ευρύτερη περιοχή της δυτικής εισόδου του κέντρου. Περιλαμβάνονται 2 χώροι εκατέρωθεν της δυτικής εισόδου στο ύψος του City Gate, καθώς και 4 χώροι στη διασταύρωση των οδών Αγίου Δημητρίου και Λαγκαδά.

Χώροι στάθμευσης στην ευρύτερη περιοχή της βόρειας εισόδου του κέντρου. Περιλαμβάνονται:

  • Δημοτικός χώρος στη διασταύρωση Αγίου Δημητρίου και Κατσιμίδη.
  • Υπόγειο πάρκινγκ κάτω από το πανεπιστημιακό γήπεδο ποδοσφαίρου (επί της Α. Δημητρίου).
  • Αξιοποίηση παλαιού κτιρίου του ΑΠΘ (διασταύρωση 3ης Σεπτεμβρίου και Α. Δημητρίου).
  • Αξιοποίηση των παλαιών εγκαταστάσεων των ΤΕΦΑΑ καθώς και των παλαιών κατοικιών που προορίζονται για υπαξιωματικούς που υπηρετούν στο Γ’ Σ.Σ. Στην αξιοποίηση του χώρου θα προστεθεί και ο υφιστάμενος ανοιχτός χώρος μπροστά από το Αλεξάνδρειο Μέλαθρο.


Τρία μεγάλα πάρκα

Η πόλη «πονάει» στο πράσινο, κι ακριβώς αυτό στοχεύει να αλλάξει το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, προτείνοντας τη δημιουργία τριών μεγάλων πάρκων. Αυτά τα πάρκα θα γίνουν στην περιοχή Κεραμουργειών «Αλλατίνι», στη ΔΕΘ, αλλά και στον Εμπορευματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό.

typosthes.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.