10 Φεβ 2016

Διαχειριστικό έλεγχο στον ΟΑΣΘ αποφάσισε το υπουργείο Υποδομών

Χοντραίνει η κόντρα Σπίρτζη - ΟΑΣΘ!

Από το cityportal

Τη διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου στον Οργανισµό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης για τις οικονοµικές χρήσεις των ετών 2010 - 14 αποφάσισε το υπουργείο Υποδομών. Ο έλεγχος θα διεξαχθεί από το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών του υπουργείου.



Υπενθυμίζεται ότι, ήδη, το υπουργείο έχει προχωρήσει στη συγκρότηση επιτροπής για τη διαµόρφωση θεσµικού πλαισίου για την σύσταση µιας ενιαίας αρχής για την οργάνωση και ανάπτυξη δηµόσιων επιβατικών µεταφορών στη Μητροπολιτική Ενότητα της Θεσσαλονίκης, ενώ αρκετές φορές ο υπουργός Χρ. Σπίρτζης έχει «επιτεθεί» κατά του ΟΑΣΘ για την κρατική επιχορήγηση που λαμβάνει και την γενικότερη λειτουργία του οργανισμού.

 Για τον σκοπό αυτό συγκροτείται Μεικτό Κλιμάκιο Ελέγχου, αποτελούμενο από υπαλλήλους του υπουργείου Υποδομών, που θα προχωρήσουν στον σχετικό έλεγχο, ο οποίος θα πρέπει να «περαιωθεί το συντομότερο δυνατό» όπως επισημαίνεται, χωρίς όμως κάποιο χρονοδιάγραμμα, στην απόφαση που αναρτήθηκε στη Διαύγεια.

Οι κινητοποιήσεις  των εργαζομένων του ΟΑΣΘ με αιτήματα …της εργοδοσίας προς την κυβέρνηση ήταν η πρώτη αντίδραση από πλευράς Οργανισμού στην στάση του Υπουργείου που έχει στόχο να ελέγξει την ιδιωτική εταιρεία που χρηματοδοτείται από το δημόσιο και φυσικά δεν προκαλεί καμία έκπληξη για όσους γνωρίζουν την ιστορία.

Ο Οργανισμός όχι μόνο διαχειρίζεται επί σχεδόν 60 χρόνια μονοπωλιακά ένα δημόσιο αγαθό αλλά ταυτόχρονα είναι και το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς σε όλη τη Θεσσαλονίκη, από την απόσυρση των τραμ, κίνηση που έγινε την ίδια χρονιά της δημιουργίας του. Ταυτόχρονα επιδοτείται με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από το δημόσιο ενώ οι μέτοχοι του λαμβάνουν κάθε χρόνο μερίσματα ύψους 16,5 εκατ. Ευρώ. Ο Οργανισμός δεν έχει απορροφήσει καμία αύξηση και κανένα επιπλέον κόστος στα χρόνια της κρίσης. Αντίθετα αυτά τα χρήματα είναι κέρδη, σίγουρα και εξασφαλισμένα από το δημόσιο ανεξαρτήτως της πορείας και των εσόδων του. Πρόκειται δηλαδή για μία επιχείρηση με μηδενικό ρίσκο.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η ''Καθημερινή'' η επιτροπή καλείται να εξετάσει το εάν και κατά πόσο ο ΟΑΣΘ πληροί όλες τις προδιαγραφές και τηρεί τις υποχρεώσεις του όπως αυτές απορρέουν από τη σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογράψει. Το γεγονός ότι ο ΟΑΣΘ επιδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό αναγκάζει τον Οργανισμό να «λογοδοτεί» στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους παρά το γεγονός ότι τυπικά δεν αποτελεί ΔΕΚΟ.

Πριν από σχεδόν δύο χρόνια σχετική μελέτη του υπουργείου Οικονομικών επεσήμανε ότι την περίοδο 2007-2013 οι αστικές συγκοινωνίες της Αττικής έλαβαν συνολική επιδότηση 980 εκατ. ευρώ για όλα τα συγκοινωνιακά μέσα.Το άθροισμα των επιδοτήσεων του ΟΑΣΘ και των αποφάσεων που πέτυχε στα διαιτητικά δικαστήρια έφτασε τα 910 εκατ. ευρώ. Η μέση ετήσια επιδότηση της ΟΣΥ (λεωφορεία - τρόλεϊ) για 143 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα έφτασε τα 140 εκατ. ευρώ, όταν ο ΟΑΣΘ για 42 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα (λιγότερο από το 1/3 του συγκοινωνιακού έργου της Αθήνας) έλαβε 130 εκατ. ευρώ. Κάθε όχημα της ΟΣΥ λαμβάνει επιδότηση 55.000 ευρώ, όταν κάθε όχημα του ΟΑΣΘ επιδοτείται με 210.000 ευρώ κατ' έτος, σύμφωνα με τη μελέτη. Αντίστοιχα, η επιχορήγηση ανά επιβάτη φτάνει τα 20 λεπτά στην ΟΣΥ και τα 80 λεπτά στον ΟΑΣΘ (100% της αξίας του κομίστρου).

Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης η επιδότηση του ΟΑΣΘ ισούται με τη διαφορά μεταξύ των εσόδων από κόμιστρα και των δαπανών, συν ένα εγγυημένο επιχειρηματικό κέρδος, που περνά στα έξοδα. Έτσι, η συγκεκριμένη πρόνοια επιτρέπει στον ΟΑΣΘ να αυξάνει τις δαπάνες και να μετακυλίει το κόστος στον φορολογούμενο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.