22 Νοε 2014

Αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου: εμπορικά βιώσιμα το 2025

Η τεχνολογία των κυψελών καυσίμου γίνεται φθηνότερη και θα είναι εμπορικά βιώσιμη για μαζική χρήση το 2025 σύμφωνα με το τμήμα αυτοκινήτων της Robert Bosch και τις δηλώσεις που παραχώρησε στο Reuters ο υπεύθυνος του τμήματος κ. Wolf-Henning Scheider.

Μέχρι το 2025, η παραγωγή των κυψελών καυσίμου θα είναι περισσότερο βιομηχανοποιημένη, κατεβάζοντας τα κόστη χάρις στις οικονομίες κλίμακας. Στο συνέδριο της αυτοκινητοβιομηχανίας που διοργανώθηκε στο Βερολίνο την περασμένη εβδομάδα η τάση είναι σαφής : οι κυψέλες καυσίμου αποτελούν μία βιώσιμη εναλλακτική στις τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών.

Τα μη ρυπογόνα οχήματα κυψελών καυσίμου δεν έχουν τύχει ακόμη ευρείας αποδοχής, καθώς έχουν απαγορευτικό κόστος ανάπτυξης ακόμη και αν παρέχουν μεγαλύτερη  -έως και 5 φορές-  αυτονομία από τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και χρειάζεται πολύ μικρότερος χρόνος για τον ανεφοδιασμό τους. Οι ειδικοί εκτιμούν πως οι κυψέλες καυσίμου είναι πιθανόν να κοστίζουν το διπλάσιο να παραχθούν σε σχέση με ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα το 2025, αλλά αναμένουν το υψηλότερο εύρος λειτουργίας να καταστήσει τις κυψέλες μία βιώσιμη εναλλακτική. Η Daimler, η Hyundai,  η Nissan, η Ford, η Honda, και η General Motors εξελίσσουν οχήματα κυψελών καυσίμου, με την Toyota να πρωτοπορεί για μία ακόμη φορά και να έχει ήδη παρουσιάσει το Mirai.

Στην τεχνολογία συνδυάζεται το υδρογόνο με το οξυγόνο για την παραγωγή ηλεκτρισμού. Οι μοναδικές εκπομπές είναι υδρατμοί και θερμότητα. Τα υψηλά κόστη και η έλλειψη υποδομών έχουν αποτελέσει εμπόδια στην περαιτέρω κατασκευή/διείσδυση/διάθεση αντίστοιχων κατασκευών. Τα πρώτα αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου αναμένεται να κοστίζουν περίπου 56.000 €, με τους αναλυτές να επισημαίνουν πως η τιμή δεν καλύπτει τα κόστη ανάπτυξης και εξέλιξης του κατασκευαστή.  Πόσο μάλλον την δαπάνη κατασκευής σταθμών ανεφοδιασμού, κόστους $1 εκ. ο καθένας…

Του Γιάννη Τσακίρη


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.