18 Νοε 2014

Σχεδιάζουν υπογειοποίηση της Β. Γεωργίου και της ΧΑΝΘ

Οραματική παρέμβαση στο πλαίσιο της δημιουργίας ενιαίου άξονα πρασίνου μεταξύ Νέας Παραλίας και Σέιχ Σου, μελετά η «Εγνατία Οδός ΑΕ»

Την υπογειοποίηση δυο πολύ σημαντικών κόμβων της Θεσσαλονίκης σχεδιάζει η «Εγνατία Οδός ΑΕ» στο πλαίσιο του «Ενιαίου Στρατηγικού Σχεδίου Υποδομών των Μεταφορών Θεσσαλονίκης». Πρόκειται για τον κόμβο της Β. Γεωργίου, στην περιοχή του Δημαρχείου Θεσσαλονίκης και για τον κόμβο της ΧΑΝΘ.

Η υπογειοποίηση (και μετατροπή τουλάχιστον του κόμβου της ΧΑΝΘ σε ανισόπεδο) προς το παρόν είναι σε πρώιμο στάδιο, ωστόσο έχει μελετηθεί και διερευνάται η συνεισφορά που θα έχει στο κυκλοφοριακό, δεδομένου ότι πρόκειται για σημεία τα οποία μποτιλιάρουν όλο το κέντρο της πόλης και δεν επιτρέπουν την απρόσκοπτη μετακίνηση όσων μετακινούνται από τα ανατολικά προς το κέντρο της πόλης, φρακάροντας τον κεντρικό οδικό άξονα της Β. Όλγας.

Η μελέτη γίνεται στο πλαίσιο της δημιουργίας του ενιαίου άξονα πρασίνου που θα ενώνει τη νέα παραλία με το Σέιχ Σου. Το σχέδιο αυτό προϋποθέτει μια μεγάλη ζώνη πρασίνου που θα αερίζει επαρκώς την πόλη, θα αλλάξει ολοκληρωτικά τη μορφή της, θα δώσει πρόσβαση μέσα από χώρους πρασίνου (πάρκα) στην παραλία και αναμένεται να έχει σημαντικότατα περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά οφέλη, βελτιώνοντας την ποιότητα της καθημερινότητας χιλιάδων πολιτών.

«Είμαστε ακόμη σε πολύ πρώιμο στάδιο. Ωστόσο, έχουμε την αρμοδιότητα να μελετήσουμε όλες τις παραμέτρους των υποδομών των μεταφορών της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να γνωρίζουμε κατά πόσο μπορούν να συνεισφέρουν μια σειρά από έργα. Εφόσον η συνεισφορά τους είναι σημαντική, τότε θα έχουμε τη μελετητική ωριμότητα, ώστε να διεκδικήσουμε και κονδύλια για να γίνουν. Είναι γνωστό ότι πια δεν υπάρχουν τα κονδύλια που υπήρχαν στο παρελθόν, οπότε πρέπει να είμαστε απολύτως σίγουροι για την ανταποδοτικότητα κάθε παρέμβασης. Κι αυτό ακριβώς μελετούμε», τόνισε στη Voria.gr ο διευθυντής Υποδομών Σχεδιασμού Θεσσαλονίκης της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Μιχάλης Τσιτώτας.

Η πρόταση για την υπογειοποίηση ειδικά του κόμβου της Β. Γεωργίου μπροστά από το Δημαρχείο και προς την παραλία κατατέθηκε στην εταιρία από το δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, στο πλαίσιο ακριβώς της πρόθεσης δημιουργίας του μεγάλου ενιαίου άξονα πρασίνου Νέα Παραλία – Σέιχ Σου. Στόχος, η δημιουργία ενός μεγάλου πάρκου μπροστά από το δημαρχείο, που δε θα αποκόπτει την παραλία από το δημοτικό μέγαρο.

Η «Εγνατία Οδός ΑΕ» μελετά την υπογειοποίηση της Β. Γεωργίου από το ύψος του Δημαρχείου μέχρι το χώρο μπροστά από το Αρχαιολογικό Μουσείο, αλλά και την υπογειοποίηση και ανισοπεδοποίηση του κόμβου της ΧΑΝΘ. Αυτό όμως δε σημαίνει παρεμβάσεις μόνο σε δυο σημεία.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό από τις παρεμβάσεις στους δυο κόμβους επηρεάζονται μια σειρά από δρόμους, καθώς προβλέπονται υπογειοποιήσεις στην αρχή της Τσιμισκή και της Αγγελάκη, όπως και στο τέλος της Νικολάου Γερμανού και της Λεωφόρου Στρατού. Επίσης, υπογειοποίηση προβλέπεται και για ένα κομμάτι τις παραλιακής λεωφόρου Μεγάλου Αλεξάνδρου (από το ύψος της παλιάς Ηλεκτρικής Εταιρίας, μετά το Βασιλικό Θέατρο, μέχρι περίπου το 1ο Γυμνάσιο) και στη Γ’ Σεπτεμβρίου μπροστά από το Δημαρχείο.

Όλες αυτές οι παρεμβάσεις, σύμφωνα με τον κ. Τσιτώτα, όταν προσδιοριστούν στο τέλος της μελέτης θα συνοδευτούν κι από επεμβάσεις μέχρι την περιφερειακή οδό (κόμβος Νεάπολης), δημιουργώντας έναν άξονα πρασίνου, που θα περνάει κι από περιοχές προς ανάπλαση, όπως η Ευαγγελίστρια. Οι υπογειοποιήσεις κόμβων στη Θεσσαλονίκη μπορεί τελικά να ανέλθουν σε τρεις ή και τέσσερις.

«Μελετάμε αυτές τις παρεμβάσεις για να δούμε και πως θα ‘δέσουν’ με το συνολικό master plan και τα υπόλοιπα έργα υποδομής που γίνονται ή σχεδιάζονται. Δε θέλουμε να γίνει κάτι αποσπασματικό, αλλά να προωθηθούν έργα τα οποία είναι συμβατά μεταξύ τους, εξυπηρετούν το κυκλοφοριακό, βελτιώνουν το περιβάλλον, έχουν ανταποδοτικότητα και ωριμότητα δημοπράτησης. Δεν μπορείς να κάνεις αστικές υποδομές χωρίς να έχεις ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο. Όλες οι υποδομές απαιτούν διαλειτουργικότητα. Εμείς σήμερα σχεδιάζουμε με ορίζοντα το 2020. Και πρέπει να γνωρίζει ο κόσμος ότι πλέον τα master plan προβλέπουν σε βάθος 50ετίας...», υπογράμμισε ο κ. Τσιτώτας.

πηγή: http://www.voria.gr/index.php?module=news&func=display&sid=201496

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.