28 Απρ 2015

Οι 3 σημαντικότεροι λόγοι που οι δρόμοι της Αθήνας αρχίζουν και πάλι να μποτιλιάρουν

Κηφισίας μπλοκαρισμένη, Κηφισός μποτιλιαρισμένος, Ποσειδώνος οδήγηση σε slow motion, Αλεξάνδρας σημειωτόν, Λ.Αθηνώνπυκνή κίνηση. Η παραπάνω πρόταση ακουγόταν σχεδόν κάθε μέρα μέχρι το 2009.

Μετά ήρθε η κρίση, η τερατώδης αύξηση στις τιμές των καυσίμων, η απώλεια θέσεων εργασίας και η πόλη χάρη σε αυτούς τους ανατριχιαστικούς λόγους φάνηκε να κινείται με κανονικούς ρυθμούς. Αυτό μέχρι πέρυσι το καλοκαίρι.

Η αυξητική τάση στην κίνηση των Αθηναϊκών κεντρικών αρτηριών δεν είναι τυχαία καθώς από πέρυσι όλο και περισσότερα σημάδια δείχνουν ότι επιστρέφουμε σε κορεσμένες οδηγικά ώρες.

Φέτος αν και η κρίση δείχνει να έχει επιστρέψει για τα καλά, το ίδιο έχει κάνει και η κίνηση στους δρόμους. Όλο και πιο συχνά μποτιλιαριζόμαστε στους στις κεντρικές λεωφόρους και τις κύριες οδούς της πρωτεύουσας.

Ποιες είναι όμως οι αιτίες αυτής της ανησυχητικής τάσης; Τρείς είναι οι κύριες αιτίες: 1. Από τη μία έχουμε την αποκλιμάκωση της τιμής της βενζίνης που δίνει τα περιθώρια για "περισσότερες διαδρομές με το ι.χ". Η πτώση κατά περίπου 20% στην τιμή της βενζίνης είναι μία από τις βασικές αιτίες.

2.Η στροφή των οδηγών σε εναλλακτικά καύσιμα. Για να αντιμετωπιστεί η κατά 60% αύξηση της τιμής της βενζίνης το 2010 οι οδηγοί άρχισαν να ψάχνουν εναλλακτικούς τρόπους για να μετακινηθουν πιο οικονομικά. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι πωλήσεις από το 2012 και μετά να δείχνουν ότι οι οδηγοί αγοράζουν πλέον με πολύ μεγαλύτερους ρυθμούς οχήματα με diesel που είναι κατά 50% πιο οικονομικό από τη βενζίνη ενώ δεκάδες χιλιάδες οχήματα έχουν κάνει μετατροπή του κινητήρα με υγραέριο (γκάζι) που είναι φθηνότερο κατά 40% σε σχέση με τη βενζίνη.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η διάνυση της απόστασης Αθήνα-Θεσσαλονίκη που με βενζίνη κοστίζει περίπου 75 ευρώ, με γκάζι κοστίζει 40 ευρώ ενώ με πετρέλαιο περίπου 35 ευρώ.

Η τάση αυτή αναμένεται να αυξηθεί με την είσοδο του φυσικού αερίου που είναι το "απόλυτα" οικονομικό καύσιμο που φτάνει σε επίπεδαο του 65% οικονομίας και φυσικά των ηλεκτρικών οχημάτων που δειλά-δειλά έρχονται και στην Ελλάδα που η οικονομία είναι στο 70%.

3.Η επί 7 μήνες αύξηση στην πώληση αυτοκινήτων. Η ραγδαία πτώση που ξεκίνησε το 2009 και κορυφώθηκε το 2013 αντιστρέφεται μήνα με το μήνα. Για να δώσουμε την τάξη μεγέθους τον Μάρτιο του 2015 κυκλοφόρησαν συνολικά 10.347 αυτοκίνητα (καινούρια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού), έναντι 7.989 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του 2014, παρουσιάζοντας αύξηση 29,5%, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).

Με βάση τα παραπάνω αυτό που θα πρέπει να περιμένουμε το επόμενο διάστημα είναι η κατάσταση στους δρόμους της πρωτεύουσας να επιδεινωθεί. Όσο δεν πέρνονται μέτρα για την αλλαγή του τρόπου μετακίνησης των οδηγών προς τα μέσα μαζικής μεταφοράς ή και το ποδήλατο τότε αυτή η φυσική τάση θα θεριέψει και θα έχουμε φαινόμενα της προ 2009 εποχής όταν μετρούσαμε τις ώρες "ακινησίας" στους "στενούς δρόμους" της πόλης.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

πηγή: ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.