6 Μαΐ 2015

Λεωφορείο του ΟΑΣΘ έτοιμο να κοπεί στα δύο

Βλάβες την ώρα που εκτελείται ένα δρομολόγιο, ανύπαρκτες χειρολαβές, κατεστραμμένες θέσεις και… φυσούνες αρθρωτών λεωφορείων που κοντεύουν να κοπούν κάνοντας δύο κομμάτια το αστικό λεωφορείο, είναι μερικές από τις εικόνες καθημερινής τρέλας που αντιμετωπίζουν οι επιβάτες του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη. Τα οχήματα που επωμίζονται τη μετακίνηση και φυσικά την ασφάλεια χιλιάδων Θεσσαλονικέων καθημερινά «γέρασαν» για τα καλά αλλά οι επιβάτες θα πρέπει να κάνουν άλλον έναν χρόνο υπομονή και να αναγκάζονται να μετακινούνται με παλιά οχήματα αλλά με εισιτήριο που ξεπερνά το 1 ευρώ.

Τα μεγάλα μπλε αρθρωτά αστικά λεωφορεία αλλά και κάποια κόκκινα αποτελούν τους μαθουσάλες των δρόμων της Θεσσαλονίκης αφού έκαναν την εμφάνιση τους στις αρχές της δεκαετίας του ‘90 και από τότε συνεχίζουν να δουλεύουν ασταμάτητα. Ειδικά οι γραμμές 10-Χαριλάου-ΝΣΣ Σταθμός και 12-Κ. Τούμπα-ΚΤΕΛ, εξυπηρετούνται πολλές φορές από γηρασμένα οχήματα, αφού παραδοσιακά εξυπηρετούν μεγάλο όγκο επιβατών σε σχέση με άλλες γραμμές και τα νεότερα οχήματα δεν επαρκούν προκειμένου να εξασφαλίζεται σε ώρες αιχμής η ομαλή ροή των δρομολογίων.

Την ώρα που οι εργασίες του μετρό Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα και από ό,τι φαίνεται τα αστικά λεωφορεία θα παραμείνουν το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς για αρκετό καιρό ακόμα στην πόλη, η διοίκηση του ΟΑΣΘ αντιλήφθηκε πως σε έναν χρόνο έρχεται το πλήρωμα του χρόνου ώστε να διεξαχθεί ο διεθνής διαγωνισμός που θα αντικαταστήσει τα παλιά οχήματα.


Περνούν…. ΚΤΕΟ

Χαρακτηριστικές είναι οι εικόνες που έστειλε αναγνώστης από μπλε αρθρωτό όχημα που πραγματοποιεί το δρομολόγιο 12-Κ. Τούμπα-ΚΤΕΛ. Η φυσούνα που συνδέει το μπροστινό τμήμα του λεωφορείου με το πίσω έχει σκιστεί από την πολυκαιρία και σε κάποια σημεία έχει επιδιορθωθεί πρόχειρα με πλαστικούς συνδέσμους. Το ζήτημα ασφαλείας στο απαρχαιωμένο όχημα είναι προφανές. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του δ.σ. του ΟΑΣΘ, Χρήστο Στεφανίδη οι αλλαγές των οχημάτων που έχουν αγγίξει τα 20 χρόνια λειτουργίας θα γίνουν το 2016. «Πρόκειται για λεωφορεία αρθρωτά και μικρότερα κόκκινα που θα αντικατασταθούν το 2016. Θα προκηρυχθεί δημόσιος διεθνής διαγωνισμός για συνολικά 90 λεωφορεία. Τα 45 θα είναι μεγάλα αρθρωτά και τα άλλα μισά τα κανονικά, γνωστά ως κόκκινα σήμερα», τονίζει ο κ. Στεφανίδης. Όσο για τον προβληματισμό που προκαλεί η κατάσταση στα οχήματα που κυκλοφορούν για μια 20ετία, ο κ. Στεφανίδης επισημαίνει ότι «δεν φοβόμαστε για τα συγκεκριμένα οχήματα αφού περνάνε κανονικά ΚΤΕΟ και κυκλοφορούν νομιμότατα». Το κόστος κάθε χρόνο για να περάσουν από έλεγχο ιδιωτικού ΚΤΕΟ τα λεωφορεία αγγίζει δαπάνες στη τάξης των 45.000 ευρώ. «Η μέση ηλικία ζωής για τα παλαιότερα λεωφορεία κυμαίνεται από 15 έως 20 έτη. Αλλά για τα  νεότερα οχήματα, τα γνωστά πολύχρωμα ο χρόνος ζωής πέφτει στα έξι με επτά έτη», εξηγεί ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ.

«Καμπανάκι» από ΚΕΠΚΑ

Πριν από λίγους μήνες και συγκεκριμένα το Νοέμβριο του 2014, το ΚΕΠΚΑ είχε πραγματοποιήσει έρευνα για το βαθμό στο οποίο είναι ικανοποιημένοι οι επιβάτες του ΟΑΣΘ από τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Τα αποτελέσματα που παρουσιάστηκαν τον Ιανουάριο ήταν καταπέλτης και είχαν μάλιστα αναδείξει σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα της παλαιότητας των οχημάτων, αφού σε ποσοστό 88% οι καταναλωτές ανέδειξαν ανάμεσα στα σημαντικότερα προβλήματα τον απαρχαιωμένο στόλο.

Στα ερωτηματολόγια που συμπεριλήφθηκαν στην έρευνα, αρκετά ήταν τα παράπονα που αφορούσαν κυρίως στη γραμμή 52 (Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ – Α.Τ.Ε.Ι.), με τους φοιτητές να κάνουν λόγο για λιποθυμίες μέσα στο αστικό λεωφορείο, απότομα φρεναρίσματα και κακή συμπεριφορά των οδηγών, ενώ δε λείπουν τα παράπονα για το συνωστισμό που επικρατεί στη συγκεκριμένη γραμμή, ιδίως τις ώρες αιχμής. «Το 52 το χρησιμοποιούν κυρίως φοιτητές και από τότε που έχουν μειωθεί τα λεωφορεία γίνεται πανικός, και μέσα στο λεωφορείο ήδη μου έχει τύχη να λιποθυμήσουν δύο κοπέλες. Είμαστε σαν στοιβαγμένα ζώα», αναφέρεται χαρακτηριστικά σε μία απάντηση. Επιπλέον, σημειώθηκε περιστατικό όπου η ζωή των επιβατών τέθηκε σε πιθανό κίνδυνο εξαιτίας της κακής συντήρησης του οχήματος. «Χαλασμένα λεωφορεία των οποίων τα δρομολόγια παραλείπονται. Περιστατικό όπου το 52 χάλασε αρκετά μέτρα πριν την έξοδο για Σίνδο και ο οδηγός μας είπε να συνεχίσουμε με τα πόδια όταν από δίπλα περνούσαν νταλίκες με μεγάλη ταχύτητα!!!», σημειώνεται στην έρευνα.

Του Λευτέρη Ζαβλιάρη

πηγή: karfitsa.gr

2 σχόλια:

  1. Ηθελα να ρωτήσω γιατί τα λεωφορεία που κυκλοφορούν στα δυτικά της πόλης ειναι σε χειρότερη κατάσταση αυτών της ανατολικής Θεσσαλονίκης;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. για τον ιδιο λογο που η αθηνα εχει 3 γραμμες μετρο και αλλη μια υπο κατασκευη, ενω η θεσσαλονικη εχει μονο λαμαρινες

      Διαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.