Οι σιδηροδρομικές γραμμές στην περιοχή της Θεσσαλονίκης κατά τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής από τον "παλιό" σιδηροδρομικό σταθμό ως την περιοχή της Καλαμαριάς (που τότε την έλεγαν Μίκρα).
Η γραμμή περνούσε από την Λ. Νίκης και κατέληγε περίπου στην περιοχή που πρόκειται (;) να δημιουργηθεί το αμαξοστάσιο της επέκτασης της γραμμής του μετρό στην Καλαμαριά. Λειτούργησε ως το 1923.
Η γραμμή περνούσε από την Λ. Νίκης και κατέληγε περίπου στην περιοχή που πρόκειται (;) να δημιουργηθεί το αμαξοστάσιο της επέκτασης της γραμμής του μετρό στην Καλαμαριά. Λειτούργησε ως το 1923.
Το δίκτυο των γραμμών τραμ στη Θεσσαλονίκη, πότε άρχισαν να λειτουργούν και πότε καταργήθηκαν.
Η σιδηροδρομική γραμμή (με τρένο) στην Λ. Νίκης. Παραδίπλα η γραμμή του τραμ. Φωτογραφία από παρέλαση κατά τη διάρκεια του Α' παγκοσμίου πολέμου.
παρακολουθήστε και το φιλμάκι της Pathe από το 15-17. Μεταξύ άλλων, ωραίο πλάνο από το τραμ που περνάει κάτω από την Καμάρα: http://www.britishpathe.com/video/salonika-and-its-surroundings
Το τραμ ερχόταν από την Τσιμισκή, ανέβαινε την Βενιζέλου για λίγο, έστριβε στην Αγ. Μηνά, στην Ι. Δραγούμη και μετά ξαναγύριζε στην Τσιμισκή.
πηγή: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=563680593664355&set=oa.10151276476139599&type=1&theater
Ο παλιός σιδηροδρομικός σταθμός - που βρίσκεται στη δυτική είσοδο - μετακινήθηκε για να μπορέσει να ανοίξει η δυτική είσοδος. Δηλαδή τοποθετήθηκε σε ράγες και πέρασε από την απέναντι μεριά. Η μετακίνηση έγινε το 1998.
Ένα από τα ιππήλατα τραμ της Θεσσαλονίκης που διασώζεται - πιθανόν το τελευταίο που υπάρχει. Βρίσκεται στο σιδηροδρομικό μουσείο. πηγή: http://www.epiloges.gr/reportage/eikona-apo-mellon
Σημείωση: το πρώτο τραμ που λειτούργησε στην πόλη ήταν ιππήλατο, 1893-1908 οπότε έγινε ηλεκτρικό.
Το εσωτερικό του βαγονιού του ιππήλατου τραμ
Εικόνα του ιππήλατου τραμ στη Θεσσαλονίκη, από βίντεο στο youtube (https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=h4vJNaITGhw) που έχει εικόνες από πολλά συστήματα ιππήλατων τραμ στην Ελλάδα.
Η ιστορία του Τραμ της Θεσσαλονίκης
28 Μαΐου 1893, η Βελγική Εταιρεία «Τροχιοδρόμου και Ηλεκτροφωτισμού Θεσσαλονίκης» ολοκληρώνει την κατασκευή του πρώτου τροχιοδρομικού συστήματος της πόλης. Από τον Λευκό Πύργο, στην Εγνατία μέχρι τον Σταθμό. Διαβάστε περισσότερα:
28 Μαΐου 1893, η Βελγική Εταιρεία «Τροχιοδρόμου και Ηλεκτροφωτισμού Θεσσαλονίκης» ολοκληρώνει την κατασκευή του πρώτου τροχιοδρομικού συστήματος της πόλης. Από τον Λευκό Πύργο, στην Εγνατία μέχρι τον Σταθμό. Διαβάστε περισσότερα:









Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.