Την προηγούμενη εβδομάδα η Αττικό Μετρό και η διεύθυνση του Μετρό Θεσσαλονίκης, μου έκαναν την τιμή να επισκεφθώ και να φωτογραφίσω όλα τα εργοτάξια της βασικής γραμμής από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι το Αμαξοστάσιο της Πυλαίας.
Ήταν μία μοναδική και συγκλονιστική εμπειρία, η κατάβαση στα εργοτάξια που τόσες φορές μας έχουν απασχολήσει στα 8,5 χρόνια που έχει ξεκινήσει το έργο αυτό. Όπως είπα στην «ξεναγό» μου θα πρέπει να είναι πολύ περήφανη που εργάζεται σε αυτό, το ζωντανό κομμάτι ιστορίας της πόλης.
Το ιστορικό έργο της βασικής γραμμής μας απασχολεί συχνά για τα προβλήματα του. Όντως ακόμα είναι αρκετά αλλά όχι πλέον πολλά. Το έργο προχωρά, με όσα μέσα διαθέτει και παρά τις μικροπολιτικές που του ασκούνται για ίδιον όφελος τις περισσότερες φορές. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να σταματήσει.
Η συνολικά εικόνα που αποκόμισα επισκεπτόμενος τα 10 από τα 14 εργοτάξια του Μετρό ήταν γλυκόπικρη. Σε 6 από αυτά τα έργα είναι πολύ προχωρημένα, σε 4 προχωρούν καλά και θα έχουμε σύντομα ολοκλήρωση αλλά στα υπόλοιπα 4 εργοτάξια, τα έργα είναι είτε σε νηπιακό στάδιο (ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ) , είτε γίνονται αρχαιολογικές εργασίες (ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ), είτε είναι παγωμένα λόγω δικαστικών εμπλοκών (ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, ΒΟΥΛΓΑΡΗ).
Μου άρεσε πολύ το πάθος των ανθρώπων που διοικούν το Μετρό στην πόλη. Υπεραισιόδοξοι, με φιλοδοξία να ολοκληρώσουν το έργο, με διάθεση να συγκρουστούν για το καλό του έργου. Τόσο ο κος Κωνσταντινίδης, Γενικός Διευθυντής όσο και τα άτομα που απαρτίζουν την ομάδα διοίκησης έχουν αυτό που χρειάζεται για να δώσουν την απαραίτητη ώθηση στο έργο που έχει αδικηθεί πραγματικά.
Έχει αδικηθεί από το χρόνο και από την μικροπολιτική που βλέπει το δέντρο και όχι το δάσος. Από εκείνους που για χάρη μερικών, βλάπτουν τους πολλούς. Το Μετρό θα το χρησιμοποιούν οι πολλοί και είναι ένα άριστο πεδίο για να δείξει κανείς τις «μαγικές» του ικανότητες.
Αυτές τις μέρες θα διαβάσετε πολλά και αναλυτικά για το έργο. Για τα καλά και τα κακά του. Για τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες του. Σας έχουμε ετοιμάσει εκπληκτικό φωτογραφικό υλικό αλλά και βίντεο που έχει αποτυπωθεί η πρόοδος του έργου από όλα τα εργοτάξια (πλην των 4 προβληματικών).
Δεν ξέρω αν εντυπωσιαστείτε όπως εγώ, αν θα νιώσετε το δέος της μεγαλοσύνης αυτού του έργου, αλλά σίγουρα θα είναι υλικό που είναι πλούσιο, έχει μερικές φανταστικές λήψεις, από εργασίες, από ανθρώπους και μηχανήματα, σταθμούς, αρχαιολογικές εργασίες.
Το μήνυμα που αξίζει να περάσουμε για το έργο είναι πως χρειάζεται μία τελευταία «σπρωξιά» για να τερματίσει. Βρίσκεται πολύ κοντά σε αυτό το σημείο. Χρειάζεται την απόλυτη στήριξη της πολιτείας για να λύσει τα τελευταία θέματα που έχει για να μπορέσει να οδεύσει προς την ολοκλήρωση και το 2018 να γίνει πραγματικότητα η λειτουργία της βασικής γραμμής.
Πιστεύω πως ξεπερνώντας τα προβλήματα στου ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ και ξεκινώντας στου ΒΟΥΛΓΑΡΗ το Μετρό Θεσσαλονίκης οδεύει οριστικά προς την ολοκλήρωση. Δεν έχει τίποτα άλλο που να το εμποδίσει. Ουσιαστικά θα μπορεί να λειτουργήσει και χωρίς τους 2 σταθμούς αλλά δεν υπάρχει λόγος να μην λειτουργήσουν. Βοηθήστε λοιπό το έργο να ολοκληρωθεί, το χρωστάτε στην ίδια την πόλη.
Υ.Γ. Θα ήθελα να ευχαριστήσω για την επίσκεψη σε 10 εργοτάξια του Μετρό Θεσσαλονίκης, τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Αττικό Μετρό, Χρήστο Τσίτουρα και τον Γενικό Διευθυντή του Μετρό Θεσσαλονίκης, Γιώργο Κωνσταντινίδη. Ιδιαίτερα ευχαριστώ στην Κατερίνα Καρέλα, υπεύθυνη στα αρχαιολογικά, που αδιαμαρτύρητα τράβηξε την ίδια κούραση με εμένα, εξηγώντας μου τεχνικές λεπτομέρειες για περισσότερες από 8 ώρες. Τέλος ένα ευχαριστώ και στους εργαζόμενους που συνάντησα στα εργοτάξια για την καθοδήγηση τους, το χαμόγελο τους και την υποστήριξη που έδειξαν.
13.10.2014
Νίκος Καραγιάννης
απολαύστε και βίντεο από το εργοτάξιο του μετρό στην Πυλαία:
πηγή: ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.