3 Νοε 2014

Μάχη για δύο ο διαγωνισμός για τα περιφερειακά αεροδρόμια

Δύο επενδυτικά σχήματα, από τα τρία που κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές, φέρονται να προχωρούν στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.

Όπως είχε προβλεφθεί, πολύ λίγα είναι τα επενδυτικά σχήματα που αποφασίζουν να αναλάβουν το ρίσκο τοποθέτησης στα περιφερειακά αεροδρόμια. Αρχικά, μη δεσμευτικό ενδιαφέρον είχαν εκδηλώσει 11 υποψήφιοι. Από αυτούς, το πράσινο φως για να περάσουν στην επόμενη φάση, πήραν επτά κοινοπραξίες και, από τις επτά, μόλις τρεις κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές, από τις οποίες τρεις οι δύο, όπως πληροφορείται η Voria.gr,  παίρνουν την τεχνική έγκριση και θα κριθούν βάσει των οικονομικών προσφορών που έδωσαν.

Σημειώνεται ότι οι τρεις που υπέβαλαν δεσμευτικές προσφορές είναι: H γερμανική FRAPORT AG με τη SLENTEL Ltd που ανήκει στον όμιλο Κοπελούζου. H γαλλική VINCI Airports SAS με την ΑΚΤΟR Παραχωρήσεις Α.Ε. και, η λατινοαμερικάνικη Corporation America SA με τη  METKA AE.

Υπενθυμίζεται ότι τα 14 αεροδρόμια που παραχωρούνται είναι χωρισμένα σε δύο ομάδες, ενώ στην κοινοπραξία που θα τα πάρει, το ΤΑΙΠΕΔ δίνει σαν μπόνους και άλλα τρία αεροδρόμια. Μόνο, που τα αεροδρόμια αυτά, ανήκουν ως επί το πλείστον στα εποχικά και έχουν ανάγκη από σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές, για να καταστούν πιο ελκυστικά, κάτι που κανείς δεν μπορεί να το  διαβεβαιώσει ακόμη και αν τοποθετηθούν χρήματα. Μήπως λοιπόν το μπόνους είναι στη πραγματικότητα… βαρίδι για τους υποψήφιους επενδυτές;

Η Ομάδα Α περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας. Στην «Α», δίνουν σαν μπόνους και τρία από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Καλαμάτας, Νέας Αγχιάλου και Αράξου.

Η Ομάδα Β περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου. Στο μπόνους περιλαμβάνονται τα αεροδρόμια  Χίου,  Καρπάθου, Νέας Αγχιάλου και Λήμνου.

Προφανώς στους επενδυτές δε μπορεί να δοθεί μόνο το μπον φιλέ των αερομεταφορών, θα δοθούν και πιο …δεύτερα κομμάτια και πιο…τρίτα. Όμως οι υποψήφιοι παραχωρησιούχοι έχουν άλλη οπτική από αυτή της Πολιτείας που πρέπει να προτάξει την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος.

Όπως είχε ανακοινώσει στις 10 Οκτωβρίου το ΤΑΙΠΕΔ, μετά την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών από τους τρεις υποψηφίους, η διαδικασία προέβλεπε τον έλεγχο εγκυρότητας των τεχνικών προσφορών και πληρότητας των δικαιολογητικών. Μετά τον παραπάνω έλεγχο ακολουθεί η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών.

Η κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του Νοεμβρίου.

Σημειώνεται ότι οι όροι του διαγωνισμού προβλέπουν τη μακροχρόνια παραχώρηση, για 40 χρόνια, της εκμετάλλευσης των περιφερειακών αεροδρομίων, καθώς και την υποχρέωση των αναδόχων να  υλοποιήσουν επενδύσεις από 200 έως 250 εκατ. ευρώ για τα πρώτα πέντε χρόνια που θα έχουν τη διαχείρισή τους.

Το στοίχημα για την ανάπτυξη των αεροδρομίων είναι μεγάλο, αν αναλογιστούμε για παράδειγμα την επένδυση που θα πρέπει να γίνει, μόνο στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», από την Ομάδα Α, για να αποκτήσει νέο επιβατικό σταθμό.

πηγή: http://www.voria.gr/index.php?module=news&func=display&sid=199568

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.