19 Νοε 2014

Στρατηγικό λιμάνι για τη Grimaldi, η Ηγουμενίτσα

Για τον όμιλο Grimaldi, το ελληνικό λιμάνι που είναι στρατηγικής σημασίας, είναι αυτό της Ηγουμενίτσας, γιατί ο συγκεκριμένος ευρωπαϊκός ναυτιλιακός γίγαντας  που εστιάζει στις θαλάσσιες μεταφορές με πλοία Ro/Ro, βλέπει τις δυνατότητες που έχει ο ΟΛΗΓ στη διακίνηση φορτίων από και προς Τουρκία, μέσω της Εγνατίας Οδού.

Τα παραπάνω τόνισε ο διευθυντής πωλήσεων του ομίλου Grimaldi, Νούντσιο Σαβαρέζε, από το 18ο  Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics που πραγματοποιείται σήμερα και αύριο στη Θεσσαλονίκη.  Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης,  συμπλήρωσε ο κ. Σαβαρέζε, έχει μεγάλες αναπτυξιακές δυνατότητες λόγω της γεωγραφικής του θέσης,  αλλά σύμφωνα με τον Όμιλο, δεν είναι ακόμη έτοιμο  για μεγάλες μεταφορές με γραμμές Ro/Ro.  Να σημειωθεί ότι στον όμιλο Grimaldi έχουν ενταχθεί οι Mινωϊκές Γραμμές.

Aυτή ακριβώς η δυναμική του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, παρότι ακόμη δεν  μπορεί να διαχειριστεί containers, τονίσθηκε και από τον καθ Λευτέρη Ιακώβου, πρόεδρο της Ελληνικής Εταιρείας Logistics Βορείου Ελλάδος.  Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, αποτελεί την ιδανική επιλογή για τη μεταφορά φορτίων από την Τουρκία, μέσω Εγνατίας Οδού, προς Ιταλία και Γαλλία, ενώ το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποτελεί την καλύτερη επιλογή για τη μεταφορά φορτίων που έρχονται από την Ασία , με προορισμό των Ν.Α. Ευρώπη και τα Βαλκάνια, αλλά και την Κεντρική Ευρώπη.

Για το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας, πολύ σημαντική εξέλιξη ήταν η συνέχιση των έργων της Γ1 φάσης επέκτασης, μετά την καθυστέρηση που είχε υπάρξει λόγω των γνωστών προβλημάτων της «Ιόνιος» και την έκπτωσή της στη συνέχεια ( το έργο τώρα εκτελείται από τον Άκτωρα). Η φάση αυτή προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2018.

Όπως είπε ο διευθυντής Ανάπτυξης του ΟΛΗΓ, Κωνσταντίνος Γκρίνιας, ο Οργανισμός, που το 2014 και ως σήμερα καταγράφει αύξηση στη διακίνηση φορτίων αλλά και επιβατών της τάξης του 9%-10%, αναμένει σημαντική αύξηση από τη δημιουργία μεγάλου cargo terminal, στο οποίο θα μπορούν να φιλοξενούνται και containers.

Τα έργα που γίνονται είναι στη Γ1 φάση και συνοπτικά αφορούν  στη κατασκευή νέων προβλητών στο νότιο κρηπίδωμα, το οποίο έχει βάθος  10,5 μέτρων.

«Με το βάθος αυτό», τόνισε ο κ. Γκρίνιας «μπορούν να εξυπηρετηθούν feeder ships, πλοία που μεταφέρουν containers αλλά είναι μεσαίου μεγέθους, άλλωστε η Ηγουμενίτσα δε δέχεται τα πολύ μεγάλα container ships που έρχονται από τους θαλάσσιους δρόμους της Ασίας. Ο ΟΛΗΓ μπορεί να λειτουργεί σαν ένα ενδιάμεσο hub».

Στη Γ2 φάση ( άγνωστο το πότε θα προκηρυχθεί  το έργο) περιλαμβάνονται δύο δακτυλοειδείς προβλήτες ( finger piers) ενώ για τον ΟΛΗΓ, το επόμενο αλλά πολύ μακρινό, όπως φαντάζει, αναπτυξιακό άλμα, θα γίνει ότι ο σιδηρόδρομος φτάσει στο λιμάνι, όπως ακριβώς συνέβη με την Εγνατία Οδό. Για να γίνει όμως κάτι τέτοιο, θα πρέπει να δημιουργηθεί ο δυτικός άξονας της Σιδηροδρομικής Εγνατίας.  Όταν γίνει αυτό το έργο, τότε θα μπορούν να πιάνουν το λιμάνι και πλοία Ra-Ra, τα οποία δέχονται ολόκληρα βαγόνια.

πηγή: http://www.voria.gr/index.php?module=news&func=display&sid=201543

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.