Παραδόθηκε ένα από τα πιο δύσκολα τεχνικά έργα του σιδηροδρόμου, αυτό της Όθρυος στα σύνορα Θεσσαλίας-Στερεάς Ελλάδας, το οποίο είναι εξαιρετικά σημαντικό για την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Το έργο της Όθρυος, το οποίο αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα τεχνικά έργα που κατασκευάστηκαν περιλαμβάνει:
Το έργο έχει κατασκευαστεί με τις αυστηρότερες προδιαγραφές, ώστε να πληροί τους όρους διαλειτουργικότητας των σύγχρονων ευρωπαϊκών σιδηροδρομικών δικτύων και με δυνατότητα να αναπτύσσονται με ασφάλεια ταχύτητες συρμών έως και 160 km/h.
Με την παράδοση του σε σιδηροδρομική κυκλοφορία ο χρόνος διαδρομής Αθήνας – Θεσσαλονίκης θα συντομεύει κατά μία ώρα, ενώ θα πολλαπλασιαστεί η μεταφορική ικανότητα του σιδηροδρομικού άξονα.
Ο προϋπολογισμός μελέτης του έργου ήταν 324 εκατ. ευρώ. Κατά το διαγωνισμό η ανάδοχος εταιρεία έδωσε έκπτωση 35,31% και έτσι το συμβατικό ποσό της σύμβασης διαμορφώθηκε στα 209,7 εκατ. ευρώ. Ο τελευταίος ΑΠΕ έκλεισε στα 206,9 εκατ. ευρώ, λιγότερα από το συμβατικό αντικείμενο κατά 2,8 εκατ. ευρώ.
Το έργο ολοκληρώνεται εντός της συμβατικής προθεσμίας, δηλαδή έως 31/12/2014
πηγή: http://www.voria.gr/index.php?module=news&func=display&sid=205230
Το έργο της Όθρυος, το οποίο αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα τεχνικά έργα που κατασκευάστηκαν περιλαμβάνει:
- την κατασκευή δίδυμης Σήραγγας (ΣΣ6) με υπόγεια διάνοιξη, μήκους 6,4 χλμ, με πρόβλεψη ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής επί σταθερής επιδομής (slab track) ανά κλάδο σήραγγας και την κατασκευή συνδετήριων σηράγγων ανά 500μ κατά μήκος της σήραγγας για λόγους ασφαλείας. Θα πρέπει να αναφερθεί ότι η συγκεκριμένη σήραγγα αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες σιδηροδρομικές σήραγγες των Βαλκανίων.
- την κατασκευή πέντε σιδηροδρομικών γεφυρών συνολικού μήκους 1.796 μ, οι οποίες έχουν κατασκευαστεί για διπλή σκυροστρωμένη σιδηροδρομική γραμμή με ηλεκτροκίνηση. Κατασκευάστηκαν με τα πλέον σύγχρονα συστήματα σεισμικής απόκρισης τεχνικών έργων.
- την κατασκευή τεχνικού Σήραγγας (ΣΣ5) με υπόγεια διάνοιξη συνολικού μήκους 432,50μ. Πρόκειται για σιδηροδρομική σήραγγα διπλής σιδηροδρομικής γραμμής με ηλεκτροκίνηση.
- την κατασκευή διδύμου cut & cover μετά την έξοδο της σήραγγας (ΣΣ6) μήκους εκάστου κλάδου 630μ.
- την κατασκευή έργων οδοποιίας για τις ανάγκες εξυπηρέτησης των παρόδιων αγροτικών εκτάσεων και την αποκατάσταση της οδικής κυκλοφορίας του Επαρχιακού Δικτύου.
- καθώς και την κατασκευή υδραυλικών έργων αποστράγγισης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, την κατασκευή επιχωμάτων-ορυγμάτων στο ανοιχτό έργο και εργασίες προς ικανοποίηση των υφισταμένων περιβαλλοντικών όρων του έργου.
Το έργο έχει κατασκευαστεί με τις αυστηρότερες προδιαγραφές, ώστε να πληροί τους όρους διαλειτουργικότητας των σύγχρονων ευρωπαϊκών σιδηροδρομικών δικτύων και με δυνατότητα να αναπτύσσονται με ασφάλεια ταχύτητες συρμών έως και 160 km/h.
Με την παράδοση του σε σιδηροδρομική κυκλοφορία ο χρόνος διαδρομής Αθήνας – Θεσσαλονίκης θα συντομεύει κατά μία ώρα, ενώ θα πολλαπλασιαστεί η μεταφορική ικανότητα του σιδηροδρομικού άξονα.
Ο προϋπολογισμός μελέτης του έργου ήταν 324 εκατ. ευρώ. Κατά το διαγωνισμό η ανάδοχος εταιρεία έδωσε έκπτωση 35,31% και έτσι το συμβατικό ποσό της σύμβασης διαμορφώθηκε στα 209,7 εκατ. ευρώ. Ο τελευταίος ΑΠΕ έκλεισε στα 206,9 εκατ. ευρώ, λιγότερα από το συμβατικό αντικείμενο κατά 2,8 εκατ. ευρώ.
Το έργο ολοκληρώνεται εντός της συμβατικής προθεσμίας, δηλαδή έως 31/12/2014
πηγή: http://www.voria.gr/index.php?module=news&func=display&sid=205230
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.