Το νέο Ευρωβαρόμετρο που δημοσιεύτηκε πριν από λίγες ημέρες έδειξε ότι το προτιμώμενο μέσο μεταφοράς για το 8% των Ευρωπαίων πολιτών είναι το ποδήλατο.
«Σε μια τυπική μέρα, ποιο μέσο μεταφοράς χρησιμοποιείτε πιο συχνά;» Αυτή ήταν η ερώτηση που κλήθηκαν να απαντήσουν περίπου 27.000 πολίτες σε 28 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την έρευνα του Eurobarometer 422a.
Οι top 5 χώρες όπου οι άνθρωποι κάνουν περισσότερο ποδήλατο είναι η Ολλανδία (36%), ακολουθούμενη από τη Δανία (23%), την Ουγγαρία (22%), τη Σουηδία (17%) και τη Φινλανδία (14%). Στο τέλος της κατάταξης βρίσκονται η Μάλτα (0%), η Κύπρος (1%), η Ελλάδα και η Ιρλανδία (2%). Μεταξύ των 6 ισχυρών κρατών μελών της ΕΕ, μόνο η Γερμανία (12%) σημειώνει καλύτερα αποτελέσματα από το μέσο όρο της ΕΕ. Η Πολωνία (7%) και η Ιταλία (6%) είναι ελαφρώς κάτω του μέσου όρου, η Γαλλία (4%), η Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο (3% η κάθε χώρα) βρίσκονται πολύ πίσω.
Το συγκεκριμένο Ευρωβαρόμετρο αποκαλύπτει μια σειρά από άλλα αξιοσημείωτα αποτελέσματα:
Διαχωρισμός των φύλων: Για την ΕΕ στο σύνολό της, η χρήση του ποδηλάτου είναι ομοιόμορφα κατανεμημένη τόσο στις γυναίκες όσο και στους άνδρες (και οι δύο 8%).
Ηλικία: Η νεαρότερη ομάδα του πληθυσμού που ερωτήθηκε (15 - 24) ποδηλατεί περισσότερο (13%). Στις ηλικιακές ομάδες 25-39 και 40-54, 7% των ερωτηθέντων σημείωσαν το «ποδήλατο». Στην ηλικία 55+ επίσης το 8%.
Υποκειμενική αστικοποίηση: Η μεγαλύτερη χρήση ποδηλάτου εμφανίζεται σε πόλεις μικρού / μεσαίου μεγέθους (9%). Οι μεγάλες πόλεις βρίσκονται στο μέσο όρο (8%), ενώ στις αγροτικές περιοχές, το 7% των ερωτηθέντων επέλεξε το «ποδήλατο».
Οι λόγοι για την επιλογή ενός συγκεκριμένου τρόπου μεταφοράς
«Ποιοι είναι οι λόγοι που χρησιμοποιείτε αυτό το μέσο μεταφοράς;» ήταν άλλη μια ερώτηση της έρευνας. Οι ερωτώμενοι μπορούσαν να επιλέξουν μέχρι 2 απαντήσεις.
«Σε μια τυπική μέρα, ποιο μέσο μεταφοράς χρησιμοποιείτε πιο συχνά;» Αυτή ήταν η ερώτηση που κλήθηκαν να απαντήσουν περίπου 27.000 πολίτες σε 28 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την έρευνα του Eurobarometer 422a.
Οι top 5 χώρες όπου οι άνθρωποι κάνουν περισσότερο ποδήλατο είναι η Ολλανδία (36%), ακολουθούμενη από τη Δανία (23%), την Ουγγαρία (22%), τη Σουηδία (17%) και τη Φινλανδία (14%). Στο τέλος της κατάταξης βρίσκονται η Μάλτα (0%), η Κύπρος (1%), η Ελλάδα και η Ιρλανδία (2%). Μεταξύ των 6 ισχυρών κρατών μελών της ΕΕ, μόνο η Γερμανία (12%) σημειώνει καλύτερα αποτελέσματα από το μέσο όρο της ΕΕ. Η Πολωνία (7%) και η Ιταλία (6%) είναι ελαφρώς κάτω του μέσου όρου, η Γαλλία (4%), η Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο (3% η κάθε χώρα) βρίσκονται πολύ πίσω.
Το συγκεκριμένο Ευρωβαρόμετρο αποκαλύπτει μια σειρά από άλλα αξιοσημείωτα αποτελέσματα:
Διαχωρισμός των φύλων: Για την ΕΕ στο σύνολό της, η χρήση του ποδηλάτου είναι ομοιόμορφα κατανεμημένη τόσο στις γυναίκες όσο και στους άνδρες (και οι δύο 8%).
Ηλικία: Η νεαρότερη ομάδα του πληθυσμού που ερωτήθηκε (15 - 24) ποδηλατεί περισσότερο (13%). Στις ηλικιακές ομάδες 25-39 και 40-54, 7% των ερωτηθέντων σημείωσαν το «ποδήλατο». Στην ηλικία 55+ επίσης το 8%.
Υποκειμενική αστικοποίηση: Η μεγαλύτερη χρήση ποδηλάτου εμφανίζεται σε πόλεις μικρού / μεσαίου μεγέθους (9%). Οι μεγάλες πόλεις βρίσκονται στο μέσο όρο (8%), ενώ στις αγροτικές περιοχές, το 7% των ερωτηθέντων επέλεξε το «ποδήλατο».
Οι λόγοι για την επιλογή ενός συγκεκριμένου τρόπου μεταφοράς
«Ποιοι είναι οι λόγοι που χρησιμοποιείτε αυτό το μέσο μεταφοράς;» ήταν άλλη μια ερώτηση της έρευνας. Οι ερωτώμενοι μπορούσαν να επιλέξουν μέχρι 2 απαντήσεις.
Όλοι οι χρήστες
|
Μόνο οι χρήστες ποδηλάτου
|
|
Ευκολία
|
61 %
|
49 %
|
Ταχύτητα
|
31 %
|
27 %
|
Διαθέσιμες υποδομές
|
16 %
|
18 %
|
Το κόστος
|
12 %
|
24 %
|
Δε έχω εναλλακτική
|
8 %
|
5 %
|
Ασφάλεια
|
5 %
|
3 %
|
Περιβαλλοντικοί λόγοι
|
4 %
|
22 %
|
Άλλο (διάφορα)
|
9 %
|
11 %
|
Δε γνωρίζω
|
0 %
|
0 %
|
Ένα τρίτο σχετικό ερώτημα ήταν: «Ποια από τα παρακάτω πιστεύετε ότι είναι τα πιο σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δρόμοι στη χώρα σας;» Οι ερωτώμενοι μπορούσαν να επιλέξουν από 1 μέχρι 3 απαντήσεις.
Όλοι οι χρήστες |
Μόνο οι χρήστες ποδηλάτου
|
|
Η κυκλοφοριακή συμφόρηση
|
60 %
|
62 %
|
Οδοποιία
|
59 %
|
51 %
|
Ασφάλεια
|
30 %
|
25 %
|
Ο όγκος των εμπορευμάτων που μεταφέρονται οδικώς
|
27 %
|
30 %
|
Η ατμοσφαιρική ρύπανση
|
20 %
|
30 %
|
Η ηχορύπανση
|
10 %
|
17 %
|
Η έλλειψη οδικών συνδέσεων (μεταξύ των πόλεων ή εκτός των συνόρων)
|
7 %
|
5 %
|
Τελευταίο, αλλά εξίσου σημαντικό, τέθηκε το παρακάτω ζήτημα: «Ποια από τα παρακάτω νομίζετε ότι πρέπει να αποτελούν προτεραιότητες για τη βελτίωση της ασφάλειας στους δρόμους της χώρας σας;» Οι ερωτώμενοι μπορούσαν να επιλέξουν από 1 μέχρι 3 απαντήσεις.
|
Όλοι οι χρήστες
|
Μόνο οι χρήστες ποδηλάτου
|
Βελτιωμένη συντήρηση του οδικού δικτύου
|
56 %
|
49 %
|
Μηδενική ανοχή στο αλκοόλ
|
49 %
|
51 %
|
Αυστηρότερα όρια ταχύτητας
|
27 %
|
29 %
|
Αυστηρότερος έλεγχος σχετικά με τη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών κατά την
οδήγηση
|
27 %
|
32 %
|
Συχνοί αστυνομικοί έλεγχοι
|
25 %
|
27 %
|
Καλύτερη εκπαίδευση οδηγών
|
21 %
|
19 %
|
Εύκολη κι έγκαιρη πρόσβαση σε πληροφορίες για την κυκλοφορία όταν
ταξιδεύεις
|
15 %
|
12 %
|
Άλλο (διάφορα)
|
3 %
|
4 %
|
Κανένα
|
1 %
|
1 %
|
Δε γνωρίζω
|
2 %
|
2 %
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.