Το αυτοκίνητο του (όχι τόσο μακρινού) μέλλοντος θα προσφέρει μια σειρά υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας στους επιβαίνοντες. Για παράδειγμα, ξεκινώντας να πάμε για ψώνια, το ενσωματωμένο σύστημα πληροφόρησης ή μια εφαρμογή στο smartphone θα μας προτείνει κουπόνια εκπτώσεων για προϊόντα που πιθανότατα μας ενδιαφέρουν, αφού τα αγοράζουμε συχνά, με εξασφαλισμένη θέση στάθμευσης κοντά στα καταστήματα που κάνουν τις προσφορές. Καθώς και οι αναλυτές προβλέπουν ότι περίπου τα μισά νέα αυτοκίνητα που θα βγουν στους δρόμους το 2017 θα έχουν κάποιου είδους υποδομή ασύρματης διασύνδεσης και μέχρι το 2022 περισσότερα από 1 δισεκατομμύρια διασυνδεδεμένα αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν σε όλο τον κόσμο, ένα νέο, δυναμικό οικοσύστημα διαμορφώνεται ταχύτατα.
Η SAP, γνωστή για τις λύσεις επιχειρησιακού λογισμικού, η Volkswagen και η Shell τρέχουν ήδη στο Ανόβερο ένα πιλοτικό πρόγραμμα. Στόχος τους είναι η παροχή υπηρεσιών που βασίζονται στο Cloud και προσφέρουν στον οδηγό εξοικονόμηση χρόνου και χρήματος.
"Ο τρόπος με τον οποίο η SAP βλέπει τη διασύνδεση των αυτοκινήτων δεν έχει να κάνει μόνο με τα οχήματα, αλλά και με τους επιβάτες. Εξάλλου, η συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν ήδη στους δρόμους δεν έχουν τη δυνατότητα online επικοινωνίας", εξηγεί ο Ζιλ Πέρεζ, αντιπρόεδρος και επικεφαλής του τομέα διασυνδεδεμένων αυτοκινήτων στη γερμανική εταιρεία λογισμικού.
Και όπως παρατηρεί ο Στιβ Στάθης Τζικάκης, Sr Vice President και General Manager της SAP για τη Νότια Ευρώπη, "οι άνθρωποι θέλουν να εντάξουν ομαλά τα αυτοκίνητα στην ψηφιακή τους καθημερινότητα, πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την οδήγηση. Η SAP έχει το όραμα να μετασχηματίσει συνολικά την οδηγική εμπειρία - από το παρκάρισμα μέχρι τον ανεφοδιασμό με καύσιμα και τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Ο ψηφιακός οδηγός είναι πάντα διασυνδεδεμένος, χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλειά του. Έχουμε πολλές συνεργασίες - αυτοκινητοβιομηχανία, λιανικό εμπόριο, καύσιμα, δημόσιος τομέας, εταιρείες πάρκινγκ-προκειμένου να συνδέσουμε τους οδηγούς με doud-based υπηρεσίες μέσω των αυτοκινήτων και των φορητών τους συσκευών".
Μοντέλα Υπηρεσιών
Στο πλαίσιο του πιλοτικού προγράμματος στο Ανόβερο δοκιμάζονται διάφορα μοντέλα παρεχόμενων υπηρεσιών, όπως για τις φορές που θέλουμε να βάλουμε βενζίνη ή ψάχνουμε να παρκάρουμε. "Σε αυτές τις περιπτώσεις η απολύτως χρήσιμη πληροφορία είναι η θέση του αυτοκινήτου, η οποία παρέχεται μέσω της φορητής συσκευής", τονίζει ο Ζιλ Πέρεζ. Εντούτοις, στην περίπτωση του παρκαρίσματος η μεγάλη πρόκληση είναι ο καλύτερος δυνατός υπολογισμός των διαθέσιμων θέσεων. Στα οργανωμένα πάρκινκγ τα πράγματα είναι εύκολα, αφού καταγράφεται ο ακριβής αριθμός των αυτοκινήτων που μπαίνουν και βγαίνουν. Τα δεδομένα λοιπόν υπάρχουν.
Όμως στις προβλεπόμενες θέσεις στον δρόμο, συνήθως δεν υπάρχουν αισθητήρες και άλλα τεχνικά μέσα που να υποδηλώνουν ότι υπάρχει διαθέσιμος χώρος. "Εκεί εργαζόμαστε πάνω σε εξελιγμένα στατιστικά μοντέλα, με πληροφορίες που λαμβάνουμε από smartphones και συσκευές πλοήγησης. Έτσι, μπορούμε να έχουμε μια πολύ καλή πρόγνωση των πιθανοτήτων να υπάρχουν θέσεις για παρκάρισμα σε έναν δρόμο. Αυτό αποτυπώνεται στον ηλεκτρονικό χάρτη που έχουμε μπροστά μας. Η ενημέρωση δεν είναι σε πραγματικό χρόνο, αλλά βασίζεται σε στατιστικά μοντέλα. Τελικά, όμως, μπορούμε να περιορίσουμε τον χρόνο και το καύσιμο που σπαταλάμε στην αναζήτηση μιας κενής θέσης", λέει το στέλεχος της SAP.
πηγή: http://www.sapregister.gr/img/Protothema_ConnectedCars.pdf

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.