3 Ιαν 2015

Από το Πάσχα ξανά τα σάρωθρα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης


Πού πήγαν οι «Φεράρι του Παπαγεωργόπουλου»; Το ερώτημα για τα περίφημα σάρωθρα, που είχαν γίνει η ατραξιόν του κέντρου της Θεσσαλονίκης, το απηύθυναν καταστηματάρχες και πολίτες, καθώς κάποια στιγμή… εξαφανίστηκαν και μέχρι σήμερα δεν έχουν κάνει την εμφάνισή τους. Προφανώς και οι ανάγκες καθαρισμού των δρόμων παραμένουν, αλλά η επίσημη εξήγηση είναι ότι αποσύρθηκαν, διότι ήταν επικίνδυνα!

Ουσιαστικά τα δέκα σάρωθρα που είχε αγοράσει ο δήμος Θεσσαλονίκης δεν έχουν ξαναβγεί στους δρόμους, μετά την απόσυρσή τους στα μέσα του 2011. Αυτή, σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο, Θανάση Παππά, έγινε αναγκαστικά, διότι κρίθηκαν «επικίνδυνα να πάρουν φωτιά ανά πάσα στιγμή»!

Τα σάρωθρα ήταν μάρκας Φεράρι (δεν είναι περιπαικτικό…) και είχαν ξοδευτεί για την αγορά τους 534.000 ευρώ, το 2010. Μαζί είχαν αγοραστεί και 23 σάρωθρα τύπου Σουίπερ, τα οποία επίσης αχρηστεύτηκαν. Στις αποθήκες της Εποπτείας στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης, μαζί με αυτά τα μηχανήματα έχουν συσσωρευτεί και ανταλλακτικά υλικά, τα οποία είναι πράγματι σύγχρονα και πολύ χρήσιμα, αλλά ούτε αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν, διότι τα μηχανήματα για τα οποία προορίζονταν είναι πλέον σε διαδικασία είτε διαγραφής, είτε οριστικής απόσυρσης.

«Πλέον έχουν αποσυρθεί ή αποσύρονται όλα τα τύπου Φεράρι. Υπήρχε ο κίνδυνος να πάρουν φωτιά ανά πάσα στιγμή. Σκεφτείτε ότι υπάρχουν κάποια πρόσθετα παρελκόμενα (π.χ. εκχιονιστικές σκούπες κτλ.) γι’ αυτά τα οχήματα, που είναι πολύ σημαντικά, αλλά δυστυχώς κι αυτά δεν μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε, αφού τα οχήματα κρίθηκαν ακατάλληλα και επικίνδυνα. Δυστυχώς όλα αυτά τα οχήματα πληρώθηκαν και βγήκαν από την κυκλοφορία. Υπάρχει πρόβλημα, όπως μας είχαν ενημερώσει από τον τεχνικό έλεγχο, με την τροφοδοσία τους με καύσιμο και μια σειρά άλλων τεχνικών ζητημάτων, με αποτέλεσμα να ελλοχεύει κίνδυνος ανάφλεξης. Ουσιαστικά έκαναν περισσότερο θόρυβο και λιγότερη δουλειά», τόνισε ο κ. Παππάς.

Για τα Σουίπερ (στις αποθήκες από το 2007) ισχύει η λογική της διαγραφής και εκποίησης.

Στις αποθήκες του δήμου τα ανταλλακτικά των Σουίπερ είναι εκατοντάδες (352 σκούπες, 580 κύλινδροι κτλ.). Μέχρι και ανταλλακτικά για σάρωθρα τύπου Νόβα υπάρχουν, χωρίς να υπάρχουν τέτοια σάρωθρα, διότι έχουν αποσυρθεί από το 2003!

Ο κ. Παππάς αναγνωρίζει ότι καθαριότητα με σάρωθρα πρέπει να υπάρξει στην πόλη. Τι κάνει η διοίκηση του δήμου γι’ αυτό; Όπως τόνισε, «πλέον στο μεγάλο διαγωνισμό των 15 εκ. ευρώ περιλαμβάνεται και η προμήθεια σαρώρθων, μικρών και μεγάλων, και μάλιστα ήδη έχουμε ανάδοχο μια ιταλική εταιρία. Τουλάχιστον τέσσερα από αυτά τα σύγχρονα σάρωθρα θα έχουν βγει στο κέντρο της πόλης πριν από το Πάσχα. Έχουν ελεγχθεί και θεωρούμε ότι μπορούν να πλύνουν και να καθαρίσουν επαρκώς τους δρόμους και τα πεζοδρόμια της πόλης, χωρίς να κάνουν θόρυβο ή να βρομίζουν. Για τα υλικά των αποθηκών πηγαίνουν όλα προς εκποίηση».

του Τάσου Τασιούλα

πηγή: http://www.voria.gr/index.php?module=news&func=display&sid=206837

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.