17 Ιαν 2015

Οδικός θόρυβος στη Θεσσαλονίκη

Η ένταση του οδικού κυκλοφοριακού θορύβου μετριέται σε 24ωρη βάση από το Παρατηρητήριο της “Εγνατίας Οδού Α.Ε.” στις οικιστικές περιοχές εκατέρωθεν του αυτοκινητόδρομου. Με βάση τα αποτελέσματα στο σύνολο των οικισμών που βρίσκονται κοντά στη ζώνη διέλευσης της Εγνατίας οδού η στάθμη του θορύβου είναι κάτω από τα θεσμοθετημένα όρια των 70 ντεσιμπέλ για το δείκτη με την ονομασία Ldeg και των 60 ντεσιμπέλ για το δείκτη Lhight. Εξαίρεση αποτελούν περιορισμένες θέσεις στην περιοχή μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων Ιωνίας Θεσσαλονίκης, Ευκαρπίας και Γηροκομείου (ΤΙΤΑΝ), όπου οι χρήσεις είναι κυρίως μη οικιστικές.

Στη Νέα Μαγνησία Θεσσαλονίκης οι μετρήσεις έδειξαν για το δείκτη Ldeg τιμή 73,2 και το Lhight 64,2, στα Διαβατά ο Ldeg φτάνει τα 77 ντεσιμπέλ (όριο 70) και ο Lhight τα 68,3 (όριο 60), στην περιφερειακή οδό Ωραιοκάστρου 75,3 και 66,8 και στην Ανθούπολη Ευκαρπίας 80,8 και 72,6 αντίστοιχα. Οι 24ωρες μετρήσεις έδειξαν υπερβάσεις των θεσμοθετημένων ορίων σχεδόν αποκλειστικά στην περιοχή του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, από το Καλοχώρι μέχρι το Δερβένι. Σε αυτό το τμήμα σε έξι θέσεις καταγράφηκε υπέρβαση του δείκτη Ldeg και σε εννέα υπέρβαση του δείκτη Lhight. Υπέρβαση του ορίου του δείκτη Ldeg κατά 2,4 ντεσιμπέλ καταγράφηκε και σε μία θέση στο Νοσοκομείο Καβάλας. Επισημαίνεται ότι στη διαμόρφωση της στάθμης θορύβου στη θέση αυτή συμβάλλει σημαντικά η κυκλοφορία από και προς το νοσοκομείο και λοιπές δραστηριότητες.

Η μελέτη του Παρατηρητηρίου έδειξε ότι αυξημένη όχληση έχουν κάτοικοι που διαμένουν σε άμεση γειτνίαση με τον οδικό άξονα, ακόμη και όταν η στάθμη θορύβου υπολείπεται των θεσμοθετημένων ορίων, και κυρίως όσοι επέλεξαν να παραμείνουν στις ιδιοκτησίες τους και να μην αξιοποιήσουν τις δυνατότητες αποζημίωσης για απαλλοτρίωση του οικοπέδου τους. Στις περιοχές όπου έως σχετικά πρόσφατα η πρόσβαση ήταν προβληματική αλλά και σε άλλες όπου η διασύνδεση βελτιώθηκε σημαντικά διαπιστώθηκε ότι πολλοί κάτοικοι θέτουν σε προτεραιότητα τη σημαντική βελτίωση των οδικών συνδέσεων έναντι οχλήσεων που ενδεχομένως προκαλούνται.

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟΣ ΦΟΡΤΟΣ
Ο θόρυβος σχετίζεται και με τους υψηλούς κυκλοφοριακούς φόρτους που καταγράφονται στα τμήματα από τον κόμβο Ιωνίας μέχρι το Δερβένι, που λειτουργούν ως εξωτερική περιφερειακή για την πόλη της Θεσσαλονίκης. Στο τμήμα αυτό ο ημερήσιος κυκλοφοριακός φόρτος ξεπερνά τα 48.000 οχήματα την ημέρα. “Ο υψηλός αυτός φόρτος είναι αναμενόμενος, καθώς τα τμήματα αυτά εξυπηρετούν εκτός της διαμπερούς κυκλοφορίας μεγάλο ποσοστό αστικών (δηλαδή μετακινήσεις που έχουν και τα δύο άκρα τους στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης) και ενδονομαρχιακών μετακινήσεων (π.χ. προς ΒΙΠΕΘ), καθώς και υπεραστικών μετακινήσεων, των οποίων το ένα άκρο είναι η Θεσσαλονίκη (π.χ. Θεσσαλονίκη-Σέρρες, Θεσσαλονίκη-Καβάλα). Πρέπει να σημειωθεί ότι πολλές από τις μετακινήσεις αυτές πραγματοποιούνται σε καθημερινή βάση, καθώς πρόκειται για μετακινήσεις από και προς την εργασία”, σημειώνει το Παρατηρητήριο της “Εγνατίας Οδού”.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ Ε65: αλλαγή σύνδεσης στην Εγνατία
Στο Κηπουριό και όχι στην Παναγιά Γρεβενών θα γίνει η σύνδεση του οδικού άξονα Ε65 με την Εγνατία οδό σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, εφόσον όμως εξασφαλιστούν πόροι για τη συνέχιση της κατασκευής του.
Ο υπουργός, απαντώντας σε ερώτηση των βουλευτών Τρικάλων της ΝΔ Μιχάλη Ταμήλου και Ηλία Βλαχογιάννη, καθώς και άλλων επτά συναδέλφων τους, ξεκαθάρισε ότι “το βόρειο τμήμα θα κατασκευαστεί σε μελλοντική αναθεώρηση του προγράμματος και εφόσον εξασφαλιστούν πρόσθετοι πόροι για τις μεταφορές”. Το τμήμα αυτό κρίθηκε ασύμφορο από τους αναδόχους, ενώ, όπως απάντησε ο υπουργός, “λόγω των εξαιρετικά περιορισμένων διαθέσιμων πόρων δεν έχουν περιληφθεί στον κατάλογο μεγάλων έργων του νέου Επιχειρησιακού Προγράμματος 2014-2020, που υποβλήθηκε στην Κομισιόν”.
Ο οδικός άξονας Ε65 ξεκινά από τον ΠΑΘΕ στην περιοχή της Λαμίας και μέσω των νομών Καρδίτσας, Τρικάλων και Γρεβενών καταλήγει στην Εγνατία οδό. Έχει μήκος 174 χλμ. και θα περιλαμβάνει δεκατέσσερις ανισόπεδους κόμβους, σήραγγες, γέφυρες, παράπλευρο και κάθετο οδικό δίκτυο.

Του Φώτη Κουτσαμπάρη

πηγή: http://www.makthes.gr/news/reportage/132346/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.