Οι μαθητές του σχολείου κατέγραψαν χαρακτηριστικά προβλήματα από περιοχές όπως η Καλαμαριά, η Τούμπα, η Χαριλάου, οι Αμπελόκηποι, η Σταυρούπολη, ο Εύοσμος και η Πυλαία. “Πόσες φορές δεν στραβοπατήσαμε; Πόσες φορές δεν αναγκαστήκαμε να πάμε γύρω γύρω από κάποιο εμπόδιο (κάδο σκουπιδιών, δέντρο, αυτοκίνητο); Πόσες φορές δεν αναγκαζόμαστε να κατεβαίνουμε από το πεζοδρόμιο για μπορέσουμε να συνεχίσουμε την πορεία μας και κοιτάζουμε πίσω μας έντρομοι, ελέγχοντας μην τυχόν μας πατήσει κανένα αυτοκίνητο;”.
ΑΝΥΠΑΡΚΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΓΙΑ ΑΜΕΑ
Το δεύτερο εμπόδιο που εντόπισαν οι μαθητές του ΤΕΕ ειδικής αγωγής αφορά τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ. “Ακόμα σε ώρες που δεν έχει πολύ κόσμο, είναι πολύ δύσκολο να χρησιμοποιηθεί το αστικό λεωφορείο από άτομα με κινητικά προβλήματα. Υπάρχουν βέβαια κάποιες, ελάχιστες γραμμές, όπου χρησιμοποιούνται λεωφορεία που είναι χαμηλά και είναι σχετικά εύκολη η άνοδος σ’ αυτά από ηλικιωμένους, μικρά παιδιά, καροτσάκια και άτομα με κάποιο κινητικό πρόβλημα. Αυτά τα συγκεκριμένα οχήματα διαθέτουν ειδικό μηχανισμό που υποστηρίζει την άνοδο και με αναπηρικό καροτσάκι. Ευτυχώς που κάποιος συμμαθητής μας έτυχε κάποια μέρα να είναι αυτόπτης μάρτυρας χρήσης λεωφορείου από ΑμεΑ και το διέδωσε και στους ενδιαφερόμενους συμμαθητές μας, για να το γνωρίζουν και να το χρησιμοποιούν”.
Μεταξύ άλλων, οι μαθητές προτείνουν να διαθέτουν οι δήμοι ειδικά λεωφορεία (λευκά ταξί), τα οποία να λειτουργούν όπως και τα αστικά, δηλαδή από πολύ νωρίς το πρωί έως αργά το βράδυ, δωρεάν ή με χαμηλό κόστος, για τις μετακινήσεις ατόμων με κινητικά προβλήματα.
ΖΩΗ ΠΟΔΗΛΑΤΟ
Διαπιστώνοντας ότι στη Θεσσαλονίκη κυρίαρχη θέση έχει το αυτοκίνητο, επισημαίνουν ότι “οι ελάχιστοι ποδηλατόδρομοι που κατασκευάστηκαν τα τελευταία χρόνια καταλαμβάνονται από παρκαρισμένα αυτοκίνητα και μηχανάκια. Αυτός δε που υπάρχει στην παραλία συχνά γεμίζει πεζούς και ουσιαστικά εξαφανίζεται όταν έχει πολύ κόσμο ή στενεύει το πεζοδρόμιο (περιοχή λιμανιού)”. Οι μαθητές εκτιμούν ότι “θα μπορούσε αρχικά στους μεγάλους δρόμους να κατασκευαστεί ένα δίκτυο ποδηλατόδρομων, που θα ενώνει τους δήμους μεταξύ τους και μάλιστα με ευδιάκριτα διαχωριστικά που δεν θα μπορούν να παραβιαστούν από τους οδηγούς των αυτοκινήτων. Για το λόγο αυτό μπορούν να χρησιμοποιηθούν πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών χωρών, όπου οι ποδηλατόδρομοι δεσπόζουν εδώ και χρόνια με επιτυχία”.
ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ
Η εργασία των μαθητών του ΤΕΕ ειδικής αγωγής έγινε στο πλαίσιο της εκστρατείας “Ecomobility- Οικολογική μετακίνηση”, που διοργανώνει για δωδέκατη χρονιά το Ecocity με στόχο την εξοικείωση των νέων ανθρώπων στην αναζήτηση λύσεων σε περιβαλλοντικά προβλήματα. Στη φετινή εκστρατεία συμμετέχουν 57 ομάδες μαθητών της γ’ γυμνασίου από 41 πόλεις. Από τη Θεσσαλονίκη συμμετέχουν συνολικά επτά ομάδες μαθητών, οι οποίες θα παρουσιάσουν τις εργασίες τους σήμερα στις 6 το απόγευμα, στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης.
Του Κωστή Κεκελιάδη
ΠΗΓΉ: http://www.makthes.gr/news/reportage/135044/
ΑΝΥΠΑΡΚΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΓΙΑ ΑΜΕΑ
Το δεύτερο εμπόδιο που εντόπισαν οι μαθητές του ΤΕΕ ειδικής αγωγής αφορά τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ. “Ακόμα σε ώρες που δεν έχει πολύ κόσμο, είναι πολύ δύσκολο να χρησιμοποιηθεί το αστικό λεωφορείο από άτομα με κινητικά προβλήματα. Υπάρχουν βέβαια κάποιες, ελάχιστες γραμμές, όπου χρησιμοποιούνται λεωφορεία που είναι χαμηλά και είναι σχετικά εύκολη η άνοδος σ’ αυτά από ηλικιωμένους, μικρά παιδιά, καροτσάκια και άτομα με κάποιο κινητικό πρόβλημα. Αυτά τα συγκεκριμένα οχήματα διαθέτουν ειδικό μηχανισμό που υποστηρίζει την άνοδο και με αναπηρικό καροτσάκι. Ευτυχώς που κάποιος συμμαθητής μας έτυχε κάποια μέρα να είναι αυτόπτης μάρτυρας χρήσης λεωφορείου από ΑμεΑ και το διέδωσε και στους ενδιαφερόμενους συμμαθητές μας, για να το γνωρίζουν και να το χρησιμοποιούν”.
Μεταξύ άλλων, οι μαθητές προτείνουν να διαθέτουν οι δήμοι ειδικά λεωφορεία (λευκά ταξί), τα οποία να λειτουργούν όπως και τα αστικά, δηλαδή από πολύ νωρίς το πρωί έως αργά το βράδυ, δωρεάν ή με χαμηλό κόστος, για τις μετακινήσεις ατόμων με κινητικά προβλήματα.
ΖΩΗ ΠΟΔΗΛΑΤΟ
Διαπιστώνοντας ότι στη Θεσσαλονίκη κυρίαρχη θέση έχει το αυτοκίνητο, επισημαίνουν ότι “οι ελάχιστοι ποδηλατόδρομοι που κατασκευάστηκαν τα τελευταία χρόνια καταλαμβάνονται από παρκαρισμένα αυτοκίνητα και μηχανάκια. Αυτός δε που υπάρχει στην παραλία συχνά γεμίζει πεζούς και ουσιαστικά εξαφανίζεται όταν έχει πολύ κόσμο ή στενεύει το πεζοδρόμιο (περιοχή λιμανιού)”. Οι μαθητές εκτιμούν ότι “θα μπορούσε αρχικά στους μεγάλους δρόμους να κατασκευαστεί ένα δίκτυο ποδηλατόδρομων, που θα ενώνει τους δήμους μεταξύ τους και μάλιστα με ευδιάκριτα διαχωριστικά που δεν θα μπορούν να παραβιαστούν από τους οδηγούς των αυτοκινήτων. Για το λόγο αυτό μπορούν να χρησιμοποιηθούν πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών χωρών, όπου οι ποδηλατόδρομοι δεσπόζουν εδώ και χρόνια με επιτυχία”.
ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ
Η εργασία των μαθητών του ΤΕΕ ειδικής αγωγής έγινε στο πλαίσιο της εκστρατείας “Ecomobility- Οικολογική μετακίνηση”, που διοργανώνει για δωδέκατη χρονιά το Ecocity με στόχο την εξοικείωση των νέων ανθρώπων στην αναζήτηση λύσεων σε περιβαλλοντικά προβλήματα. Στη φετινή εκστρατεία συμμετέχουν 57 ομάδες μαθητών της γ’ γυμνασίου από 41 πόλεις. Από τη Θεσσαλονίκη συμμετέχουν συνολικά επτά ομάδες μαθητών, οι οποίες θα παρουσιάσουν τις εργασίες τους σήμερα στις 6 το απόγευμα, στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης.
Του Κωστή Κεκελιάδη
ΠΗΓΉ: http://www.makthes.gr/news/reportage/135044/

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.