5 Μαΐ 2015

Οι φυλές των ταξιδιωτών

Ανήκετε σε φυλή; Ναι, αναφερόμαστε σε εσάς, στην άλλη άκρη του φ/β και όχι στους κατοίκους του Αμαζονίου.



Μια οργάνωση, η Amadeus, έχει κάνει μια έρευνα για την βιομηχανία του τουρισμού και των ταξιδιωτικών μετακινήσεων και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι στο τέλος της δεκαετίας του 2030, οι ταξιδιώτες που θα επηρεάζουν την σχετική βιομηχανία γιατί αυτή θα "καταναλώνουν" ταξίδια μπορούν να διακριθούν σε έξι κατηγορίες που αυτοί, πολύ ... έξυπνα ..., τις ονόμασαν "φυλές" ή tribes.

Η Amadeus έχει και ένα τεστάκι για να βρείτε σε ποια φυλή ανήκετε!!!


Η παρουσίαση της έκθεσης εδώ: http://www.amadeus.com/web/amadeus/en_1A-corporate/Amadeus-Home/Travel-trends/Travel-community-trends/Future-Traveller-Tribes-2030/1319623906608-Page-AMAD_SolutionDetailPpal


Συγκεκριμένα οι φυλές είναι:

Social Capital Seekers will structure their holidays almost exclusively with online audiences in mind, relying heavily on peer reviews and recommendations to validate their decisions.

A whole new market may open up based on “Klout-boosting breaks”, filled with consciously feed-friendly moments.

Cultural Purists will look at holidaymaking as a chance to immerse oneself in an alien - even uncomfortably so - culture, where enjoyment of the break depends on the authenticity of the experience.

Ethical Travellers will make travel plans based on moral grounds, for example decreasing their carbon footprint or improving the lives of others.

They will often improvise or add some element of volunteering, community development or eco-sustainable activity to their holidays

Simplicity Searchers will prefer bundled offers, seeking to avoid managing too many trip details themselves.

Holidays for this tribe represent a rare time in life to pamper oneself with the assurance of their safety and enjoyment.

Obligation Meeters will be driven by a specific purpose for travel, whether business or leisure, and thus have constraints on time and budget; they will seek smart algorithm based technology that is able to remove the hassle of travel.

Reward Hunters are only interested in indulgent travel. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.