2 Νοε 2014

Ζυρίχη-Μιλάνο σε μόλις 2 ώρες και 40 λεπτά


Με μήκος 57 χιλιομέτρων, η σήραγγα του Γκοτάρ -από το όνομα του ορεινού όγκου τον οποίο διαπερνά- θα συνδέει τη Ζυρίχη με το Μιλάνο σε μόλις 2 ώρες και 40 λεπτά (μία ώρα λιγότερο από σήμερα) με επιβατικά τρένα που θα φτάνουν τα 250 χλμ. την ώρα και εμπορικές αμαξοστοιχίες που θα φτάνουν τα 169 χλμ. την ώρα.
Χάρη στη δυνατότητα διέλευσης μέχρι και 300 τρένων σε καθημερινή βάση, το τούνελ θα δώσει ανάσα στην κυκλοφορία στις αλπικές οδικές αρτηρίες που συνδέουν τη βόρεια Ευρώπη με την Ιταλία και έχουν επιβαρυνθεί σημαντικά μετά το 1980. Κατά τον Ελβετό υπουργό Μεταφορών, Μόριτς Λόιενμπεργκερ, «το Γκοτάρ θα μείνει για πάντα ένα εκπληκτικό και μεγαλειώδες μνημείο, με το οποίο θα συγκρίνονται όλες οι σήραγγες».

Για το εντυπωσιακό αυτό έργο χρειάστηκαν σχεδόν 15 χρόνια εργασιών, στη διάρκεια των οποίων έγινε εκσκαφή 24 εκατ. τόνων βράχου, κάπου 2.500 εργάτες δέκα διαφορετικών εθνοτήτων και 7,5 δισ. εκατ. ευρώ. Η διάτρηση των τελευταίων εκατοστών του τούνελ ολοκληρώθηκε χθες το απόγευμα σε μια επίσημη τελετή, παρουσία Ελβετών και ξένων αξιωματούχων, αλλά και υπό το βλέμμα των υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε. που παρακολούθησαν τη διαδικασία από το Λουξεμβούργο μέσω ζωντανής σύνδεσης. Οι εργάτες που δούλευαν στις δύο απέναντι πλευρές της σήραγγας έσφιξαν χθες τα χέρια για πρώτη φορά κουβαλώντας μαζί τους τις φωτογραφίες των οκτώ συναδέλφων τους που έχασαν τη ζωή τους στη διάρκεια της κατασκευαστικής προσπάθειας.
Το τούνελ του Γκοτάρ, που θα δοθεί στην κυκλοφορία το 2017, θα εκθρονίσει την ιαπωνική σιδηροδρομική σήραγγα του Σεϊκάν, μήκους 53,8 χλμ., που συνδέει τα νησιά Χονσού και Χοκάιντο. Η κατασκευή του εγκρίθηκε από τον ίδιο τον ελβετικό λαό σε δημοψήφισμα του 1994. Βασικό ρόλο στην επιλογή τους έπαιξαν οι ανησυχίες για τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο του τεράστιου αριθμού οχημάτων στους δρόμους των Άλπεων.


πηγή: http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=214096

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.