Μια σειρά από πρόσφατες εκδόσεις του παρατηρητηρίου οδικής ασφάλειας της ΕΕ μας δίνει κάποια μάλλον ελπιδοφόρα στοιχεία - με αρκετά όχι και τόσο ελπιδοφόρα.
Κατ' αρχάς για τη σχετική θέση της Ελλάδας στον πίνακα με τα περισσότερα θύματα (νεκρούς) σε τροχαία συμβάντα ανά 1.000.000 κατοίκους. Εδώ είχαμε το προνόμιο να έχουμε την πρώτη (χειρότερη) θέση για πολλά χρόνια αλλά τελευταία έχουμε αρχίσει να κατεβαίνουμε, δηλαδή άλλες χώρες να έχουν χειρότερες επιδόσεις από εμάς. Στο τελευταίο τέτοιο πίνακα έχουμε πλέον την 7η χειρότερη θέση - αλλά πάντα πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Η πιο πρόσφατη επίδοση είναι 70 νεκρ/1Μ κατοίκους ενώ είχαμε σχεδόν σταθερά πάνω από 100. Μας ξεπερνάν πλέον οι Λετονία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Λιθουανία, Πολωνία και Κροατία.
Το πόσο έχει πέσει το νούμερο φαίνεται από το παρακάτω διάγραμμα όπου φαίνεται ότι το 2001 είχαμε ξεκινήσει από κάπου 175 νεκρ/1Μ κατοίκους. Ένα μικρό ερωτηματικό πάντα για την αξιοπιστία των στατιστικών, κυρίως αυτών που αφορούν το θάνατο των ατόμων μετά το συμβάν. Ως νεκρός σε τροχαίο ορίζεται αν κάποιος που τραυματίστηκε στο συμβάν πεθάνει ως 30 μέρες μετά. Αυτό έχω υποψίες ότι δεν το μετράμε σωστά....
Τα στοιχεία για την Ελλάδα και πολλά άλλα βρίσκονται εδώ http://ec.europa.eu/transport/road_safety/specialist/erso/pdf/country_overviews/dacota-country-overview-el_en.pdf
Σε μια άλλη έκδοση με πάρα πολλά infographics για όλη την ΕΕ φαίνεται και το πιο ανησυχητικό σημείο - στις απώλειες στις ηλικίες 15-17 σε τροχαία έχουμε τη δεύτερη χειρότερη επίδοση στην ΕΕ.
Αυτό μάλλον πρέπει να αποδοθεί κυρίως σε δύο λόγους: συμβάντα με μηχανάκια και μη χρήση κατάλληλων προστατευτικών στοιχείων στα αυτοκίνητα.
Η δεύτερη έκδοση βρίσκεται εδώ: http://ec.europa.eu/transport/road_safety/pdf/statistics/dacota/bfs2015_infographics.pdf
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.